Urolige bein

cecbak

Håper ....
Jeg er bare 8+0 idag men den siste uken har jeg hatt så urolige legger og bein om kvelden/rett før jeg skal sove. Veldig irriterende - flere som har dette?

Jeg har det :-) tar magnesium, og ekstra k vitamin og det har hjulpet. I tillegg går jeg en liten tur før jeg skal legge meg, spyler beina med iskaldt vann i dusjen og sover med dem høyt oppå pute. Koffein av alle slag, brus, kaffe og slike drikker gjør problemet ti ganger værre. Det gjør også sukker :-)

p.s har også hørt at noen har bedring av lavendel drikker, og aloe vera drikker på rastløse ben som er forårsaket av stress.

Takker for svar og tips! Ut å kjøpe magnesium :-) holder meg virkelig mye våken!! Ubehagelig til tusen! Fikk det ikke før tredje trimester sist gang ...

Husker jeg hadde det sist! Var til å bli gal av! Mannen måtte massere beina mine hver kveld! men gav seg etter noen uker. kanskje rundt uke tolv eller noe..

Takker for svar og tips! Ut å kjøpe magnesium :) holder meg virkelig mye våken!! Ubehagelig til tusen! Fikk det ikke før tredje trimester sist gang ...

Har også hørt at de fleste får det i 3dje trimester. Hos meg var det et av de første symptomene.. Det er skikkelig skikkelig plagsomt! Klarer ikke å sovne hehe. Men det hjalp veldig med det kalde vannet, la meg med våte føtter og åpent vindu. Nummet føttene såpass ned at jeg fikk sove.

Ellers er det jo naturpreparater som f eks venastat som fåes kjøpt på apotek eller helsekost. Usikker på om det kan brukes av gravide... brukte det en periode med mye stress. Da hadde jeg så mye maur i føttene, eller rastløse ben ;)

Har også hørt at de fleste får det i 3dje trimester. Hos meg var det et av de første symptomene.. Det er skikkelig skikkelig plagsomt! Klarer ikke å sovne hehe. Men det hjalp veldig med det kalde vannet, la meg med våte føtter og åpent vindu. Nummet føttene såpass ned at jeg fikk sove.

Ellers er det jo naturpreparater som f eks venastat som fåes kjøpt på apotek eller helsekost. Usikker på om det kan brukes av gravide... brukte det en periode med mye stress. Da hadde jeg så mye maur i føttene, eller rastløse ben ;)

Samme her, hadde det et par kvelder før jeg hadde testet. Kjæresten tullet med meg og sa at jeg sikkert var gravid :p

Tror forresten man skal være forsiktig med naturpreparater i svangerskapet, man skal vel ikke ta noe urtegreier da. Men de på apoteket/helsekosten vet nok hva man kan ta og ikke :)

Jeg har hatt litt av det, litt krampe/nummenhet/stive og støle legger for noen uker siden. Det kom og gikk. Nå merker jeg lite til det, og leggene er ikke stive lenger. Det verste symptomet synes jeg :/

Back
Topp