"urolige" bein

Ra2

Glad i forumet
Jeg plages med "uro" i høyre bein. Det er spesielt om kveldene etter at jeg har lagt meg. Jeg må da opp å tøye ut muskulaturen på baksiden av beinet. Jeg vet ikke hva det kommer av. Hadde det samme med forrigemann.

Flere som har det slik? Noen som vet hva det kommer av?

Kjenner ikke til den plagen nei, men har irriterende kramper i legger og ankler, særlig om natta. Har begynt med støttestrømper for å bedre blodsirkulasjonen. Kanskje noe du også kan prøve ut? :)

Ut i fra det du beskriver kan det se ut som at du er plaget av kalsiummangel.. Får det ofte selv, mest på kveldstid. Blir helt forferdelig prikkete og urolig..
Så, drikk melk og få i deg nok melkeprodukter :) 

Kan være flere årsaker, men noe som er vanlig hos gravide er såkalt subklinisk magnesiummangel. Dette kan gi lett kramper og urolige ben.
Prøv med et magnesiumtilskudd. Det har også forøvrig vist seg å kunne forebygge svangerskapsforgiftning...

magnesiummangel. kjøpt magnesiumtabletter på apoteket. jeg tar en tablett før jeg legger meg.. :)

Jeg kjenner jeg får kramper på natten av og til. Kan våkne av det, det er veldig ubehagelig. Fikk høre at det er veldig vanlig under graviditeten.

Jeg hadde mye leggkramper forrige gang. Våknet på natta og omtrent hylte... Jeg kjøpte inn mint bliss lotionen til Mary Kay, og da ble det over. Den kjøler, iser og varmer opp. Behøver sikkert ikke akkuratt den kremen, men den funket rå bra!

Takk for tips jenter:))) Skal prøve meg litt fram. Har hørt om mineralmangel vedr kramper, men ikke bare for "uro" i beina. Men jeg skal prøve:))

dette svangerskapet plages jeg nesten mer med urolige armer enn bein. det er helt grusomt. har til slutt lagt meg på armene mine i ren frustrasjon og våknet da med helt dovnete armer istedet :P

Det er vist veldig vanlig med "urolige bein" i graviditeten, hadde det selv i begynnelsen av graviditeten.. UTROLIG PLAGSOMT!!
Det å ikke få sovne, ikke klare å ligge i ro med beina..
Det eneste som hjelpe på meg var å stå opp å "gå tur", bevege dem så mye som mulig, og hvis jeg hadde tid hjelpte det også med et fotbad+smøring av fuktighetskrem etterpå:-)
Heldigvis har mine "rastløse bein" gått over:-)

Lykke til! Misunner deg ikke!

har vært veldig plaget av det i tidligere svskap, men denne gangen fikk jeg påvist magnesiummangel ganske tidlig, og har tatt dobbel dose av "bio magnesium" (helsekosten) og merker ingen ting.. Det er helt nydelig å slippe, for jeg har holdt på å bli sprø av det før.. Ville forsøkt det om jeg var deg..

Back
Topp