Urolige bein! Noen andre?

Eca

Betatt av forumet
Hei jenter!

Jeg plages så utrolig av rastløse bein, røykebein eller hva man kaller det. Føles som en forganger til krampe, og må riste på dem. Bytter frem og tilbake fra det ene til det andre beinet. Kommer om natten også, og da er det bare å glemme å sove. Noen andre som har noen gode råd mot dette?

Hilsen meg

Det var noen som sa til meg at man også kalte det røykebein. Ikke vet jeg hvorfor, røyke gjør jeg heller ikke...........[:D]

Har forresten lest et sted at kramper i beina kan skyldes at man mangler kalsium!

Vet akkurat hva du snakker om... såkallet "restless legs"... holder på å bli gal.... kommer hver kveld....spesielt i ene benet..... Har slitt litt med dette før, men når har det forverret seg max... har egentli ikke noe godt råd ettersom jeg selv holder på å bli gal.... men det står mye om restless legs på nettet... kanskje du finner noe som hjelper.... For meg hjelper det bare å gå / bevege på beina....  Tilstanden er kjent for å forverres i graviditeten, så satser på at det forsvinner etterpå!!!!... Er vel bare av de heldige som har blitt rammet av nok en plage....!!!! men skal ikke klage... det kommer noe godt ut!!!!

Jepp har det nå,føles som voksekrampe man hadde når vi var barn..har det to ganger i uka.

Det er helt jævlig, nesten hver kveld.
Legg beina høyt når du ligger på sofaen eller i senga. Rigger opp en tre, fire puter jeg. (bena skal ligge høyere enn magen)
Legen ba meg kjøpe strømper på apoteket og det hjalp veldig!!
Snakk med de på apoteket, de vet hvilke du skal ha.
Ta dem på når du står opp og av når du legger deg, anbefales på det varmeste. Har blitt sååå mye bedre!!!
Ellers så må du trampe litt i gulvet og tøye ut, hjelper litt..

ORIGINAL: Monicus

Det er helt jævlig, nesten hver kveld.
Legg beina høyt når du ligger på sofaen eller i senga. Rigger opp en tre, fire puter jeg. (bena skal ligge høyere enn magen)
Legen ba meg kjøpe strømper på apoteket og det hjalp veldig!!
Snakk med de på apoteket, de vet hvilke du skal ha.
Ta dem på når du står opp og av når du legger deg, anbefales på det varmeste. Har blitt sååå mye bedre!!!
Ellers så må du trampe litt i gulvet og tøye ut, hjelper litt..

Er det støttestrømper du mener? Jeg har prøvd det meste og ingenting funker (men har ikke prøvd støttestrømper)! Tar helt knekken på meg disse bena..

Magnesium og B6 skal hjelpe altså?

E

har prøvd støttestrømper, magnesium og å tøye ut.. Synes kanskje magnesium virker litt, men Jm mente jeg burde ta kalktabletter for det kunne visst hjelpe, har ikke prøvd det enda.. får det også om kvelden og natta, blir gal.... føles ut som en mauerkoloni i beina..[:@] massasje har hjulpet litt, men jeg har funnet ut at å være varm på beina gjør det hvertfall verre.. Lykke til, og håper du finner ut noe som virker..

Back
Topp