Urolige bein - HJELP!!

Ivf90

Blir kjent med forumet
Hei!

Har en liten jente på 5 1/2 mnd som har ufattelig urolige bein ved leggetid! Dette gjør det veldig vanskelig for henne å sovne, og når jeg har fått lagt henne for natten våkner hun gjentatte ganger pga disse urolige beina. Det roer seg ved at jeg masserer beina, men når jeg slutter tar det kun noen minutter før hun våkner av det igjen og sparker vilt i vei. Hun gnir føtter/bein mot underlaget (madrassen) for å prøve å få bort følelsen, samt sparker i luften med beina.
Dette har tatt bort all kveldsroen vår da jeg må inn ufattelig mange ganger og massere henne for at hun skal finne roen.

hva kan jeg gjøre for å få en slutt på dette:(??

Er litt usikker på om dette funker på barn, men jeg hadde en pasient en gang med diagnosen «urolige bein». Det eneste som funket der var mye varme, selv på sommeren. Så ullsokker og av å til varmeflaske var ett must der. Kanskje ullsokker også funker på barn?
Ellers så kanskje du burde prøve bedsafe? Litt vanskeligere å Være veldig urolig med beina i den.

Er litt usikker på om dette funker på barn, men jeg hadde en pasient en gang med diagnosen «urolige bein». Det eneste som funket der var mye varme, selv på sommeren. Så ullsokker og av å til varmeflaske var ett must der. Kanskje ullsokker også funker på barn?
Ellers så kanskje du burde prøve bedsafe? Litt vanskeligere å Være veldig urolig med beina i den.

hva er bedsafe? Fikk det ikke opp på Google?

Back
Topp