Urolige barn - mm/mme?!

Zara85

Elsker forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Jeg har en gutt på fire uker som stort sett er mye urolig og griner en del... Det er ikke kolikk, for jeg får roet han, det er bare vanskelig å få det til å vare.. Det jeg lurer på er om det er forskjell på morsmelk og erstatning? Jeg fullammer, hadde vært veldig interessant å høre hva dere andre med urolige barn gjør..? Hvis det er pga ammingen så er jeg meget fristet til å putte inn noen måltider med mme, men da går det antakelig ut over melka mi..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vår er en del plaget med luftsmerter, heller ikke kolikk her... men vi gir en dråpe minifom foran hvert måltid, og en liten dråpe maltekstrakt når han ikke har bæsja på en dag. Det virker som det har hjulpet for vår del hvertfall :-)

Mamma til Matheo <3

Lille her har en del luft smerter, ikke kolikk.. Men har i dag kjøpt Minifom, og har fått gitt første tur nå. Håper det løser litt opp for han. Vondt å se han har så vondt i magen :s

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Det er ikke så uvanlig at babyer gråter og er en del urolig, tross alt mye som skjer :) Også hadde babyverden eller mammanett nettopp en fin artikkel om at barna har "topper" der de er mye urolig fordi det skjer mye akkurat den uka. Rundt uke 4-5 er det et sånt utviklingstopp hvor det skjer mye :) Husker ikke nøyaktig hva som skjer i hjerneutviklingen uke 4-5, men det var ett eller annet.

Veldig mange får hardere mage av MME enn MM, så jeg ville unngått det hvis det ikke er fordi han legger på seg dårlig.... Kan føre til mer knirk pga magesmerter :) MM er det som er mest fordøyelig.

Tips; legge han litt på siden(med støtte), kan være litt ubehagelig å ligge på rygg hvis han har litt sure oppstøt/gulp i halsen. Smokk, klut foran nesa/ansiktet som lukter mamma, spill av "baby white noise" på youtube (https://www.youtube.com/watch?v=cUwEiMNhOCM), det elsker de som oftest! Prøv å svøpe han for å se om han roer seg?

Synes du han spiser ofte? Min eldste var litt urolig en stund og det viste seg at han fikk i seg for mye formelk. Hvis han skulle ha mat før det hadde gått 3 timer siden sist, gav jeg han fra samme bryst som sist, også løste det seg.

Håper knirkinga går over fort :)

Min er like gammel som din og er også litt kavete/urolig for tida. Gråter litt, men vil ikke ha pupp utover en sup eller to. Lar seg gjerne roe av bæring, bæresjal, eller byssing i søvn. Tror han plages av magen siden han har dagesvis mellom bæsjebleiene og er "på overtid" nå. Får kun mm. Jeg ville ikke gitt mme så lenge det er tydelig at det ikke er sult inne i bildet. Mener jeg leste noe om indikasjoner på for mye formelk på ammehjelpen, du kan jo sjekke om det kan stemme for dere.

Jeg har en gutt på fire uker som stort sett er mye urolig og griner en del... Det er ikke kolikk, for jeg får roet han, det er bare vanskelig å få det til å vare.. Det jeg lurer på er om det er forskjell på morsmelk og erstatning? Jeg fullammer, hadde vært veldig interessant å høre hva dere andre med urolige barn gjør..? Hvis det er pga ammingen så er jeg meget fristet til å putte inn noen måltider med mme, men da går det antakelig ut over melka mi..

Sniker litt. Vi gir dessverre bare mme, og lillegutt her er ganske så urolig han å. Han er 7 uker i morgen og sover så og si aldri på dagen lenger. Han er som din, urolig, men jeg får trøstet han. Veldig slitsomt når det står på som verst, så jeg lever i håpet om at det bedrer seg snart. :)

Skulle akkurat skrive et innlegg om urolig barn speseielt om natta , fullammer jeg også men her er det slik at han spiser lite og ofte :( føler at puppen henger ute i været hele tida :( hun må ha mat nesten hver time eller 1,5 time .. Det er veldig slitsom spesielt om natta .. Og hun blir veldig fort mett men vil gjerne at puppen skal være i munnen .. Bruker puppen som smokk. Har masse melk og det er veldig vondt for hun tømmer aldri brystene :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Min baby er snart 6 uker, blir fullammet, og er relativt ofte urolig her også. Kan vel skyldes alt fra magevondt og (over)trøtthet til fordøying av inntrykk. Sånn er babyer tenker jeg. Det er vel de færreste babyer som kun sover, bæsjer og spiser?

Morsmelk er ofte litt mer lettfordøyelig enn erstatning, men om babyen din går opp i vekt og har gode tissebleier gjennom døgnet så har han nok det bra med morsmelk :-)

Han legger på seg fint, så jeg har bra med melk.. Har lest artikkelen om formelk, og jeg lar han ligge så lenge at han får tømt puppen.. Jeg la ut en artikkel tidligere her angående urolige barn om kvelden, jeg bare lurte på om det var noe forskjell på mm/mme-barn.. ;)
Da får jeg bare fortsette sånn som før, det roer seg vel ned etterhvert.. :)

Han legger på seg fint, så jeg har bra med melk.. Har lest artikkelen om formelk, og jeg lar han ligge så lenge at han får tømt puppen.. Jeg la ut en artikkel tidligere her angående urolige barn om kvelden, jeg bare lurte på om det var noe forskjell på mm/mme-barn.. ;)
Da får jeg bare fortsette sånn som før, det roer seg vel ned etterhvert.. :)

Hvor la du artikkelen, igjen? Husker jeg tenkte jeg ville lese den, men kom ikke så langt. Her har det vært enda en kavete natt. Lurer på om min kan være utsatt for for mye formelk, men avføringshyppighet og -beskrivelse stemmer ikke i det hele tatt. Så jeg har liggi i halvsvime av trøtthet og prøvd å google "formelk gul orange sjelden avføring" ;)

Back
Topp