Urolig

Turbo_85

Glad i forumet
Har en liten en her som e så urolig hele dagen.. Det begynte når eg måtte gå på penicillin for brystbetennelse.. Den sluttet eg på for en uke siden med han e like urolig enda.. Fra å kunne ligge å sove i voggen til å kun skal sove oppå meg hele dagen å bare prøver eg å legge han ned hyler han til etter Max 5 min.. Virker som han har mye luft i magen.. Promper mye, og kan gå flere dager mellom hver gang han bæsjer..

Noen som har tips, råd eller har vært borti dette før?

Gikk på pencillin selv i 10 dager pga brystbetennelse og den lille reagerte skikkelig. Gråt og hadde masse luft i magen, lite med skikkelig avføring. Fikk mindre melkeproduksjon og han hang på puppen og skulle være kun i mine armer absolutt hele tiden. Holdt på å bli gal tilslutt da vi kun måtte holde oss inne og jeg ikke fikk gjort en dritt for å si det mildt. Ringte til slutt til Ammepoliklinikken og fikk da beskjed om å starte opp med melkesyredråper (semper) kjøpte på apoteket for å regulere magen hans. Må si det hjalp på etter dag 2. Måtte bare bite tennene sammen og ta kuren helt ut selv om det var fristende å slutte på den. Par dager etter avsluttet kur er han tilbake til hans gamle form, blid og fornøyd og melkeproduksjonen på topp:) eneste problemet nå er at han hylgråter så fort pappaen skal holde han og kose med han :/ håper det går seg til med deg da :)

Har du prøvd Manuel terapi? Minste jenta mi ble plutselig sånn, å viste seg at hun hadde låsninger i bekken å nakke. Verdt å sjekke opp :)

Har du prøvd sukkervann? Det fungerte på min første men ikke med han jeg fikk nå, nå måtte jeg ty til fennikel-te, jeg gir han 2ml før eller under hvert måltid og han er då og si helt rolig :) hvis du søker det opp på Internett får du oppskrift og ser hvordan det fungerer :)

Har du prøvd sukkervann? Det fungerte på min første men ikke med han jeg fikk nå, nå måtte jeg ty til fennikel-te, jeg gir han 2ml før eller under hvert måltid og han er då og si helt rolig :) hvis du søker det opp på Internett får du oppskrift og ser hvordan det fungerer :)
Hvilke blandingsforhold bruker du på sukkervann?:-)

Jeg må prøve kiropraktor på han i morgen.. Han har det ikke noe godt:( Han får minifom, fennikel te og har prøvd sukkervann.. Ikke noe særlig effekt på noe av d:(:(

Har du prøvd å ta beina opp mot magen og rotere forsiktig rundt og rundt (husker ikke om det var med eller mot klokka)? Det fikk vi beskjed om da eldstejenta hadde kolikk, og fikk som regel ut litt luft på den måten :-) Ellers bar vi en del rundt i kolikk grepet og vugget fra side til side, det pleide å roe henne ned :-) Miniform hadde ingen virkning, og sukkervann hjalp jo kun for en liten periode av gangen.

Og da gir du bare litt til babyen før amming, eller?:-) Må ha litt råd her, får jo så vondt av han når han har knip:(

Jeg gir sukkervann 2 ml etter at jeg er ferdig å amme. 34 grader. 2-3 ganger dagen.

Er det noen som vet om sukkervannet må være lunka? Eller har det like god effekt når det blir gitt kaldt?

Mine barn har alltid fått ut masse luft og bæsj når jeg masserer dem under foten. Stryker ganske hardt fra hælen og opp til tærne, i så lang tid det er behov for. Ofte kommer lufta ut etter få min. Hjelper også å holde babyen med bena hans opp mot magen uten bleie, Da bæsjer han ofte.

Vi var til kiropraktor i dag:) han har låsninger i ryggen og bekkenet så skal begynne med 4 behandlinger..2 denne uken og 2 neste uke:) de låsningene kan ha gjort slik at han har bæsjer så Skjeldent.. Sist gang var sist tirsdag å han får kun mm :-O Håper dette gjør susen for uroen han føler på:) krysser alt jeg kan krysse;)

Back
Topp