Urolig under amming

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
De siste dagene har lillegutt begynt å bli så urolig når han skal ha mat. Når han skal ta brystet ligger han bare og "tuller" og tar ikke tak skikkelig. Når han først tar tak suger han ordentlig i noen tak før han slipper og sånn holder vi på hele måltidet. Tar han opp og lar han rape/eventuelt gulpe, men det ser ikke ut som at det hjelper noe. Jeg har veldig mye melk og pleier å pumpe ca 30-40 ml før måltid sånn at han ikke skal få for mye formelk. Det virker som han synes det enten er for mye melk eller for lite for det virker som om han blir sint. Men jeg tror han er mett for det pleier å gå 2-3 timer til neste måltid. Han gulper mye og det har han også gjort mer nå de siste dagene etter han begynte å kave under matingen. Noen som har noen ideer til hva det kan være?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vet ikke. Det eneste jeg vet er at jeg har hatt det sånn en stund selv, men jeg har ikke for mye melk. Her varierer det litt. Under noen måltider spytter hun ut puppen hele tiden! Selv om det er melk igjen. Andre ganger drikker hun mer målrettet og tuller nesten ikke i det hele tatt. Men generelt sett må jeg koble på om og om igjen for å få henne til å suge riktig. Hun er 7 uker.

Vet ikke. Det eneste jeg vet er at jeg har hatt det sånn en stund selv, men jeg har ikke for mye melk. Her varierer det litt. Under noen måltider spytter hun ut puppen hele tiden! Selv om det er melk igjen. Andre ganger drikker hun mer målrettet og tuller nesten ikke i det hele tatt. Men generelt sett må jeg koble på om og om igjen for å få henne til å suge riktig. Hun er 7 uker.
Ja det er litt sånn han her også er, noen måltider tar han brystet mer uten å tulle og kave, men synes de gangene han styrer på har økt de siste dagene. Irriterende å måtte sitte å på en måte kjempe for å få han til å ta tak gang på gang!

Ja det er litt sånn han her også er, noen måltider tar han brystet mer uten å tulle og kave, men synes de gangene han styrer på har økt de siste dagene. Irriterende å måtte sitte å på en måte kjempe for å få han til å ta tak gang på gang!

For meg var det verst i starten...fordi hun hadde armer og bein overalt, i tillegg til at jeg måtte få henne til å ta ordentlig sugetak!! Nå har hun iallefall lært å ha armer og bein i ro! Eneste jeg kan si er at det blir bedre etter hvert... Kan jo hende at de suger mer målrettet når de faktisk er ordentlig sulten. Virker iallefall sånn her. Når hun tuller og sånt så virker det mer som om hun bare vil ha noe å suge på for å kose seg (hun tar ikke smokk). Har funnet ut at hun da ofte er trøtt, for hun sovner som regel hvis jeg tar henne i bæreselen eller går rundt med henne (hun sovner aldri av seg selv...).

Høres ut som din kaver mer enn min spytter ut puppen så er det for å bæsje, rape/gulpe eller spise litt smokk før runde 2. Er han mett sovner han som oftest

Sent from my LT26i using Tapatalk

Min kaver om han må bæsje eller få ut luft (ene eller andre veien, må bare prøve meg frem :p ).

For meg var det verst i starten...fordi hun hadde armer og bein overalt, i tillegg til at jeg måtte få henne til å ta ordentlig sugetak!! Nå har hun iallefall lært å ha armer og bein i ro! Eneste jeg kan si er at det blir bedre etter hvert... Kan jo hende at de suger mer målrettet når de faktisk er ordentlig sulten. Virker iallefall sånn her. Når hun tuller og sånt så virker det mer som om hun bare vil ha noe å suge på for å kose seg (hun tar ikke smokk). Har funnet ut at hun da ofte er trøtt, for hun sovner som regel hvis jeg tar henne i bæreselen eller går rundt med henne (hun sovner aldri av seg selv...).
Ja, jeg merket i morges når han tullet veldig så sovnet han rett etterpå, så han var nok ganske trøtt og ville nok bare ha litt kos og nærhet. Han tar smokk, men tror han synes det er mye mer kos med pupp :P

Min kaver om han må bæsje eller få ut luft (ene eller andre veien, må bare prøve meg frem :p ).

Ja, han her gjør også det, merker av og til når han styrer at det kommer en promp eller bæsj en liten stund etterpå. Men føler han har gjort så mye mer av denne tullingen og kavingen de siste dagene uten at han har prompet, rapet eller bæsjet etterpå. Synes også han har gulpet mer de siste dagene. Jammen ikke lett dette her! :P

Slik har det vært her de kveldene hun har hatt vondt i magen. Hun har også vært veldig trøtt siden hun ikke har sovet så mye pga magevondt. Har gått bedre og bedre.

Min er også sånn.. Jeg har tenkt de siste dagene at han egentlig ikke er sulten.. Spesielt når jeg ser det er mye melk der.. Så da prøver jeg meg på en annen aktivitet, ligge flatt på matte eller noe slikt.. da virker han mye mer fornøyd.. Så er nok luft i magen osv.. også vil han ha pupp for trøst.

Kanskje han er ikke sulten? Er du sikker på at han vil spise akkurat da?

Kanskje han er ikke sulten? Er du sikker på at han vil spise akkurat da?
Nei det kan jo hende han ikke er sulten, men sånn som i morges var det 3 timer siden han hadde spist sist så da bruker han jo å være sulten.. Hmm :/

Det kan være at barnet ikke er sultent eller er veldig sulten, eller sliten og vil bare suge for å roe seg ned mens melken irriterer det, eller melka kommer for fort/ sakte, eller barnet har akkurat vondt i magen/ prøver å bæsje... Alt mulig egentlig...

Det kan være at barnet ikke er sultent eller er veldig sulten, eller sliten og vil bare suge for å roe seg ned mens melken irriterer det, eller melka kommer for fort/ sakte, eller barnet har akkurat vondt i magen/ prøver å bæsje... Alt mulig egentlig...
sant nok, det er det som er så vanskelig :)

Lillesnuppa har begynt å reagere på lyder, så dersom noe overraskende lyder dukker opp under amming så skal hun se hva det var. Da tar hun liksågodt med seg brystvorta mi også. Megavondt!

Back
Topp