Urolig på kvelden å natten

Kattt

Forelsket i forumet
Nå har lille blitt 4 uker og hun gråter mye på kvelden. På natten når hun våkner for mat, så er hun gjerne våken i 2-3 timer... Da gråter hun ofte hele våken tiden. . Jeg begynner å bli ganske frustrert og veeldig klar for litt søvn.:) Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre?? Hun sover ikke veldig mye på dagtid heller!

Sliter med det samme her dessverre så har ingen tips til deg men skal følge med

Sjekka nakke/skuldre/magevondt? Vektoppgang fin? Bære i sjal så sover ho kanskje lenger på dagen? Mme?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanskje mye luft i magen. Sånn var min bare på ettermiddag og kvelden da. Sov nesten ikkje, bare gråt og lå på pupp. Begynte på fennikel te, og siden har hun prompet i et og hun for ut mye luft, sover bedre på dagtid, kveld. Har alltid sovet om natten, men nå sover hun enda bedre.

Sjekka nakke/skuldre/magevondt? Vektoppgang fin? Bære i sjal så sover ho kanskje lenger på dagen? Mme?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hun har nok mye luft i magen! :( hun får bare mme. bære sjal vil hun ikke! noen råd mot mye luft?

Få noen som har god erfaring med sjal til å hjelpe deg? Kan være litt kinkig men når de først er oppi og sitter godt, og man går litt rundt, er det sjeldent de ikke roer seg! Ikke få panikk fordi ungen skriker litt med en gang :)

Råd mot luft;

Massere magen med klokka, sykle med bena, dytte begge bena opp mot magen, fenikkel-te, bytte merke MM (prøve ett uten melkeprotein kanskje? Ville unngått soya...). Ta babyen med til kiro/fysio/manuellterapeut eller akupunktør/soneterapeut. Mange finner hjelp i det :) men viktigst av alt; få deg litt avlastning hvis du har mulighet! Få noen andre til å trille/sove over hos dere en natt så de kan gi mat mens du sover?

Kanskje mye luft i magen. Sånn var min bare på ettermiddag og kvelden da. Sov nesten ikkje, bare gråt og lå på pupp. Begynte på fennikel te, og siden har hun prompet i et og hun for ut mye luft, sover bedre på dagtid, kveld. Har alltid sovet om natten, men nå sover hun enda bedre.

Gir du babyen fennikel te, eller drikker du selv?

Høres ut som kolikk. Det hadde mine to første barn også. Slapp det heldigvis på lillejenta denne gang. Trøst deg med at det går over når hun er tre mnd ;) Det er slitsomt, det vet jeg alt om. Men hold ut og prøv å slappe av. Byssing og sukkervann er det eneste dokumenterte som hjelper.

Gir du babyen fennikel te, eller drikker du selv?
Gir babyen te. Skal egentlig ha 5 ml, men prøver å venne henne litt av det nå, så nå for hun 3 ml.

Koker opp vann, ha te posen oppi en liten stund, så den ikkje blir så sterk og avskjøl. Kan være i kjøleskapet i 24 t før du må lage ny

Gir babyen te. Skal egentlig ha 5 ml, men prøver å venne henne litt av det nå, så nå for hun 3 ml.

Koker opp vann, ha te posen oppi en liten stund, så den ikkje blir så sterk og avskjøl. Kan være i kjøleskapet i 24 t før du må lage ny

Topp! :) Takk for tipset :)

Back
Topp