Urolig om natten

anne29

Andre møte med forumet
Hei! Datteren min er nå snart to uker, og er veldig urolig noen netter. Da blir hun sutrete og kan holde på med dette i opp mot 4 timer. Forlanger mat hele tiden i denne perioden, og uansett hva du gjør, så hjelper ingenting. På dagen sover hun opp mot 4 timer før hun våkner. Er dete normalt for en så ung baby? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå denne sutrete perioden om natten?

Hei! Datteren min er nå snart to uker, og er veldig urolig noen netter. Da blir hun sutrete og kan holde på med dette i opp mot 4 timer. Forlanger mat hele tiden i denne perioden, og uansett hva du gjør, så hjelper ingenting. På dagen sover hun opp mot 4 timer før hun våkner. Er dete normalt for en så ung baby? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå denne sutrete perioden om natten?
Hei!
Det er uvant og strevsomt å ikke få sove skikkelig på natten. Rett etter fødsel, er osm regel mor også ekstra sliten. Dette vil som regel bedre seg ettersom ukene går og melkeproduksjonen har kommet opp på et godt nivå. For at du skal få nok melk i denne perioden, er det viktig for deg å sørge for at du får hvile deg på dagtid når datteren din sover. Ettersom hun vokser til, vil datteren din sannsynligvis være litt mer våken på dagtid og være mer interessert i å være sosial og utforske omgivelsene. Etter en stund, vil hun mest sannsynlig komme inn i en mer naturlig døgnrytme. Gjør minst mulig ut av nattestellet. Det er ikke nødvendig å skifte bleie dersom hun ikke har bæsjet på seg eller er sår på stumpen. Forsøk å amme henne, for så å legge henne tibake i senga for å sove videre. Et barn som blir tatt ut på badet hvor det er lyst, blir mer våkent, og tar derfor lengre tid for å sovne igjen. Ønsker at dere snart får tilbake nattesøvnen. Hilsen Elin

Back
Topp