Urolig og spent i uke 6+0

Trultersen

Blir kjent med forumet
Første graviditet. Googler absolutt alt ut fra første dag i siste mens har jeg termin 10 mai 2023. Jeg har murringer på venste side nede i magen, ikke noe særlig på høyre side som jeg kan kjenne. Typiske menskramper. Er dette vanlig? Er redd det kan være svangerskap utenfor livmoren. Glemsk og trøtt hele dagen. Sover dårlig på natta, mye våken.

Tørr nesten ikke glede meg over dette her

Første graviditet. Googler absolutt alt ut fra første dag i siste mens har jeg termin 10 mai 2023. Jeg har murringer på venste side nede i magen, ikke noe særlig på høyre side som jeg kan kjenne. Typiske menskramper. Er dette vanlig? Er redd det kan være svangerskap utenfor livmoren. Glemsk og trøtt hele dagen. Sover dårlig på natta, mye våken.

Jeg har det på samme måte som deg! Har termin 7. mai og dette er også min første. Tror det er helt normalt ja, selv om man kan bli litt bekymret til tider :Heartbigred

Helt normal med murring som ligner menssmerter. Jeg hadde det frem til i alle fall uke 10-12. lykke til!

Det er nok normalt. Jeg testet positivt forrige mandag, og har vært et nervevrak uten like siden. Jeg har også skikkelige mens-liknende smerter som kommer og går, og som stråler til mot venstre side av magen helt ned mot lysken. Av og til er det svak murring og av og til er det litt sterkere. Ut i fra hva jeg har hørt fra andre her inne og venninner som har vært/er gravide så er det helt normalt. :happy:

Hvis det er sterke smerter, og spesielt hvis det bare er på en side ville jeg sjekket det ut. Jeg har selv hatt ex.u. og jeg hadde ikke mer vondt enn det jeg vil betegne som ekstra sterke mensaktige smerter på kun en side av magen, som kom og gikk, før det plutselig ble akutt supervondt halvannen uke senere da egglederen sprakk.

Jeg vil ikke skremme, men det er bedre med en sjekk for mye enn for lite, tenker jeg.

Er nå i uke 6+3 og begynte med progesterontilskudd for 5 dager siden. Etter jeg startet med de så har murring og småvondt nederst i magen blitt mindre - noen andre som har opplevd det samme eller tar progesterontilskudd?

Har også hørt at litt ubehag er vanlig tidlig i svangerskapet, og blir bekymret når det forsvinner.

Skjønner 100% hvordan du har det.. er 5 eller 6 uker selv, og er så engstelig og nervøs, at det er vanskelig å glede seg over graviditeten. Dette er også min første, og ble gravid på første forsøk. Får nesten dårlig samvittighet, og tenker at det sikkert er for godt til å være sant, da jeg vet om flere som har brukt laaang tid på å prøve. Skjønner fint lite av de signalene kroppen gir, og er redd for at alt er et symptom for spontanabort eller ektopisk… kjenner en del på en side, sover dårlig, prøver å ikke teste for mye for å roe nervene… Men! Jeg trøster meg med at jeg har gode folk rundt meg i tilfelle det skulle skje, og at det heldigvis er større sjanse for at det går bra, enn at det ikke gjør det. ❤️ Å ha noen å snakke med hjelper også. ❤️ Håper du får roet nervene snart, og at det ikke er lenge til ultralyd. Da blir det lettere for mange å senke skuldrene. ❤️ Lykke til!

Hvis det er sterke smerter, og spesielt hvis det bare er på en side ville jeg sjekket det ut. Jeg har selv hatt ex.u. og jeg hadde ikke mer vondt enn det jeg vil betegne som ekstra sterke mensaktige smerter på kun en side av magen, som kom og gikk, før det plutselig ble akutt supervondt halvannen uke senere da egglederen sprakk.

Jeg vil ikke skremme, men det er bedre med en sjekk for mye enn for lite, tenker jeg.
Er ikke sterke smerter men mer mens murringer

Skjønner 100% hvordan du har det.. er 5 eller 6 uker selv, og er så engstelig og nervøs, at det er vanskelig å glede seg over graviditeten. Dette er også min første, og ble gravid på første forsøk. Får nesten dårlig samvittighet, og tenker at det sikkert er for godt til å være sant, da jeg vet om flere som har brukt laaang tid på å prøve. Skjønner fint lite av de signalene kroppen gir, og er redd for at alt er et symptom for spontanabort eller ektopisk… kjenner en del på en side, sover dårlig, prøver å ikke teste for mye for å roe nervene… Men! Jeg trøster meg med at jeg har gode folk rundt meg i tilfelle det skulle skje, og at det heldigvis er større sjanse for at det går bra, enn at det ikke gjør det. ❤️ Å ha noen å snakke med hjelper også. ❤️ Håper du får roet nervene snart, og at det ikke er lenge til ultralyd. Da blir det lettere for mange å senke skuldrene. ❤️ Lykke til!
Takk for melding. Håper alt går bra for deg ❤️

Har hatt mye murringer og menslignende smerter med begge mine. Smerter var første symptomer. Med storebror så ille at jeg dro på legevakta siden jeg ikke visste at jeg var gravid og at det var ligamentsmerter og stikninger. Like vondt med lillesøster, men da visste jeg jo ha det var

Det er antagelig normalt :) Ofte kommer det litt smerter fra den siden hvor egget har sluppet pga Corpus luteum har jeg blitt fortalt :)

Skulle du få sterkere smerter derimot, så bør du få det undersøkt!

Back
Topp