urolig baby under amming?

litlajento88

Betatt av forumet
Uff enda ett ammespørsmål.. kunne virkelig ønske at noe kunne gå rette veien nå:)

Lille gutt har vert urolig noen ganger under amming før også.. at han slipper bryste, griner, søker bryste igjen og spreller.. Dette skjer som oftes etter noen min inn i ammingen. Nå den siste uken har han vert urolig under hver amming natt,kveld og dag.. begynner å kvi meg til å gå ut med han pga ammingen osv..

Har vert hos kiropraktor med lille gutt til 3 behandlinger for ca 2 uker siden.. er egentlig etter dette han ble verre:( Har nå prøvd det meste med å ta han opp få han til å rape, ligge å amme osv...
syns ingen ting funker desverre.. Gutten får mat også pga ligger godt på seg hver uke. UFF en litt sliten mamma her nå. Kontakter nok helsesøsteren i morgen tenke eg.. Men noen andre som har noke tips???

Jeg har dessverre ingen tips eller råd!
Prinsessa her tar to slurker og så titter hun litt rundt, så tar hun to slurker igjen.....-og sånn holder hun på!!!
Slitsomt!

Ta kontakt med helsesøster du![:)]
Lykke til![:)]

Ooffff så slitsomt[8D]har ikkje så mye råd å komme her heller...hadde kanskje tenkt at d va luft som plaget han,men d hadde du testet ut såg eg....men tenker helsesøster kan komme med noen gode råd til deg...lykke til:-)

Sånn har Elias og holdt litt på i det siste. Ligger å "makker" ved brystet, slipper og tar tak igjen. Men griner ikke. Det er ofte værst når han er overtrøtt her... Men ka det kommer av har eg ingen peiling på...

Jeg har også en slik baby om dagene:(
Det er ikke noe koselig ammestund. Veldig slitsomt. Jeg har vurdert å kontakte Manuellterapeut. Ser du har vært hos kiropraktor. Fant han noe årsak?

http://www.sovlillebaby.com/formelk.htm

Les dette, se om det stemmer[:)]

Du får dra til legen og se om han har trøske [8D] (intern spøk)

lille prinsen hadde låsninger i nakken og ryggen men ikke såne store liksom.. Men går også til fysio for oppfølging på helsestationen.. Det med at han drikker for mye formelk kan høres ut som han, men jeg har ikke overflod med melk heller sån skjønner ikke det heller.. OG gulping hans er ganske opp og ned enne dagen ofte og andre ganger aldri.. Men får ta å høre med helsesøsteren i dag;) HAHA Ladyz, trur eg holde meg unna den legen;)Men godt det e gratis for de små hahaha...

Storebroren har var akkurat likedan, men fant egentlig aldri noe som hjalp til han heller.... Det hendte det ble bedre hvis jeg bare avbrøt hele ammingen når han fikk vondt, bærte en stund på han til han roet seg og fortsatte ammingen etterpå.. Men ellers vardet slik helt til kolikkplagene ga seg ved 4 måneders alder. Ble gradvis bedre hele veien da.
Aurora denne gangen har det også slik innimellom, men da hjelper det å ligge å amme. Håper det bedrer seg snart! frustrerende når det skal være slik ja....

Sånn er det her og... Stort sett hver kveld... [&:][&:] Meget urolig under amming, må ligge, å er ikke bare bare å dra noen steder da nei.. Slipper ofte tak for å grine`?? Jeg mistenker at det er forde produksjonen er lavere på kvelden, så han må jobbe litt for å få i seg mat.. Men aner ikke. Får du gode råd av helsesøster, del gjerne[:)]

Min gutt er sån hele døgnet til vert måltid, har kanskje 1 måltid uten at han er urolig.  Ser ut som om han har vondt rett og slett når han får mat. Har vert litt inne på ammahjelpen å lest i dag. Men blir bare mer og mer forvirret jo mer eg leser:P hehe... Ringte helsestationen i dag morges men helsesøsteren var ganske opptatt i dag. Men tar meg en tur bort for å veie minien, så kan det da hende jeg får snakke litt med henne..

ORIGINAL: sid10

Sånn er det her og... Stort sett hver kveld... [&:][&:] Meget urolig under amming, må ligge, å er ikke bare bare å dra noen steder da nei.. Slipper ofte tak for å grine`?? Jeg mistenker at det er forde produksjonen er lavere på kvelden, så han må jobbe litt for å få i seg mat.. Men aner ikke. Får du gode råd av helsesøster, del gjerne[:)]

Okei. Er heldigvis ikke sånn her hvert måltid... Men ganske ofte, på ettermiddag/kveld... Kan jo nevne at han har vært til behandling hos kiropraktor pga stiv nakke, så trodde først det kom av vondtene, men han er sånn innimellom enda... Selv om han ikke er så stiv mer.. Ikke lett å bli klok på!!?? Håper du får noen svar av helsesøster!! [:)][:)]

ORIGINAL: litlajento88

Min gutt er sån hele døgnet til vert måltid, har kanskje 1 måltid uten at han er urolig.  Ser ut som om han har vondt rett og slett når han får mat. Har vert litt inne på ammahjelpen å lest i dag. Men blir bare mer og mer forvirret jo mer eg leser:P hehe... Ringte helsestationen i dag morges men helsesøsteren var ganske opptatt i dag. Men tar meg en tur bort for å veie minien, så kan det da hende jeg får snakke litt med henne..

ORIGINAL: sid10

Akkurat sånn er det hos oss også!
Jeg fant ut at Carmen gjør det fordi hun blir irritert fordi melka kommer så langsomt, eller at det er lite melk igjen.
Jeg lar henne amme på begge bryst og gir litt med flaske etter på. Da roer hun seg og blir fornøyd[:)]

ORIGINAL: Gydab

Akkurat sånn er det hos oss også!
Jeg fant ut at Carmen gjør det fordi hun blir irritert fordi melka kommer så langsomt, eller at det er lite melk igjen.
Jeg lar henne amme på begge bryst og gir litt med flaske etter på. Da roer hun seg og blir fornøyd[:)]

Er det jeg mistenker her og!! Spesielt siden det er mest på kveldstid.. Så har begynt å tilby begge bryst til hvert måltid om kvelden nå[:)] Flaske skal og testes[:)] (bare bli venne med pumpa først..[&:])

urolig eller aktiv ?
tøtta mi er aktiv, nesten urolig, men velger og si aktiv [;)]

Sånn var lillemor her også.. Hun heiv hodet bakover og skreik og vrei på seg og styra, og mor blei stressa fordi man kan jo ikke amme sånn offentlig[8D] Men jeg prøvde å gi henne mme, og da skal jeg si hun roa seg.. Er ikke sikkert det er sånn for deg altså, men jeg fikk en helt ny baby etter jeg slutta å amme[:D] Nå bare koser vi oss.

Min er nok urolig gråter og spenner seg fra kroppen min for å se leite febrilsk igjen etter puppen... Jeg hadde en lang samtale med ammehjelpen i går å syns dette hjalp litt på, har også veid gullet i dag å han var gått opp 260 gram på ei uke.. så han får i seg mat sjøl om han kave litt... Trur rett og slett han tømme brystene utrolig fort og blir sint når det ikke kommer mer.. Men han virker mett når vi har kavet på litt:)
Noen barn er bare sån, og ikke såå mye man kan gjøre med det, men så lenge han får nok mat får eg bare bite tenna sammen.. VIl så gjerne amme, så lenge jeg kan.. Så får se nå om det kan roe seg litt.. Kan også være min er litt sugeforvirret etter at han tar både tutt,flaske og pupp...

ORIGINAL: solfryd

urolig eller aktiv ?
tøtta mi er aktiv, nesten urolig, men velger og si aktiv [;)]

Back
Topp