Urolig baby - trenger råd (og klemmer)

Lamaze

Glad i forumet
*Kopiert fra generell*

Vi har en gutt på 3 måneder som er så urolig.. Det er første barnet vårt og vi har derfor ikke noe sammenligningsgrunnlag og aner ikke hva som er "normalt" men vi har etterhvert forstått at han er mer urolig enn det som er vanlig.. Derfor spør jeg dere om råd og (og dyttehjelp)..

Han gråter nesten alltid når han er våken, men unntak av ca en time hver morgen rett etter at vi har stått opp.. Han sovner ikke av seg selv og vi må bære ham til han sovner for så og vente til han har sovet en stund før vi legger ham fra oss. Selv da våkner han enten i det vi legger ham fra oss eller en bitteliten stund senere.. Han sover vannvittig lett og kan våkne av at vi legger fra oss mobilen på salongbordet flere meter fra vugga. Da slår han ut med armene og sperrer opp øynene, dette gjør han gjentatte ganger og sovner ikke igjen. Da må vi begynne hele prosessen for og få ham til og sovne en gang til.. Han vil også ha mat ca hver 3. time, og med den lange sovneprosessen sover han uansett ikke så lenge før han våkner for mat (dersom han ikke våkner av noe annet).. Samlet sett sover han 2-3 timer hver dag, men han sover heldigvis bedre på natten. Selv om han da våkner OFTE (hver annen-tredje time) for mat så legger han seg til igjen ganske raskt etter hvert måltid.. En natt varer ca fra 23-08.. Han kaver og presser og trykker hele tiden så er nok plaget med magen stakkar.. Men han er ikke utrøstelig og det er hele dagen og ikke noe spesielt tidspunkt, selv om det blir verre rundt klokken 18, så han faller ikke inn under kategorien kolikkbarn..

I det siste har han også tullet mye med spisingen (jeg fullammer).. Sugeteknikken har blitt dårligere, han gråter/makker, raper og gulper mye og jeg kan ikke huske sist han faktisk spiste tomt ett bryst til et måltid.. Og jeg får ikke mindre melk heller av en eller annen grunn så jeg er plaget med tette melkeganger og betennelse til stadighet..... I tillegg til dette har han glassaktige øyne og svetter en del.. Jeg måler feberen med jevne mellomrom og han har aldri hatt mer enn 37,6...

Spørsmålene mine er:
1. Er dette normalt, eller bør vi oppsøke lege? Bør vi i tilfelle gjøre det snarest råd, eller kan vi vente til kontrollen om litt over en uke?
2. Er det noen som kjenner seg igjen i situasjonen? Kan dere i tilfelle gi meg noen gode råd?

Er så LEI av gråting nå.. Og det tærer både på humøret, parforholdet og møblene (som har fått seg noen spark)..

Jeg ville kanskje oppsøkt kiropraktor, mulig han har noe galt i nakke osv!!!
Er iallefall verd et forsøk[;)]

Uansett masse lykke til, håper han blir bedre snart[:)]

Jeg ville snakka med HS jeg tror jeg, hørtes ut som et gansek grundig problem, i mangel av bedre ord...

Sover han godt i vogna når dere er på tur?

ville også snakket med helsestasjonen - det skal ikke være sånn!
ring i morgen tidlig [:)]

varme klemmer

ORIGINAL: KathMor

Jeg ville snakka med HS jeg tror jeg, hørtes ut som et gansek grundig problem, i mangel av bedre ord...

Sover han godt i vogna når dere er på tur?

Han sover når vogna er i fart.. Dersom jeg stopper for og f.eks. hente posten våkner han med et vræl...

Synes det er så kjedelig for det "ødelegger" liksom kosen med babytid.. Med EN gang han er blid må vi liksom legge han fra oss så vi skal få gjort noe i huset...[:(] Skal ringe HS i morgen!

Prøv kiropraktor, høres ut som at det kan være en nakkelåsning! Håper det går seg til for dere, vet hvordan det er, vår første sov nesten aldri.

Det kan være en kjempepåkjennelse for en liten kropp å bli født.. Derfor har svært mange barn problemer som stiv nakke, skjev rygg, kink i bekken, strekk i korsrygg osv.. Jeg har vert til Kiropraktor og naprapat med begge mine, og begge har sagt til meg at egentlig bør alle nyfødte få seg en sjekk, fordi det er mange problemer som f.eks sen motorisk utvikling og sengevæting kan relateres til problemene jeg har listet ned ovenfor her..

Jeg hadde ringt en kiropraktor eller naprapat i morgen og hvertfall bedt om en sjekk.. Det er ikke sikkert det skal mer enn 2-3 behandlinger til for at situasjonen blir bedre både for han og for dere [:)]

Kom deg til kiropraktor,osteopat,naprapat,manuellterpaut.
Anbefaler manuellterapaut, videreutdannet fysioterapaut. Dette skal være gratis. Derfor jeg anbefaler de, sparer man den summen. Men det viktigste er og få sjekket det. Her falt han ikke helt til ro om natten, men sov for det, spiste veldig ofte, "gryntet" og "knirket" mye om nattan, mye gråt på dagen, ville ikke ligge så mye. Hjalp mye etter vi var til behandling. Hadde noen låsninger i brystbeinet. Vi har fortsatt mye gråt på dagtid og kveld, men det blir bedre og bedre for hver uke. Og jeg må være flink og holde meg unna melk. Det er så utrolig slitsomt psykisk ja...[&o] Klem til deg og håpe det ordner seg.

Tusen takk for klemmer og gode råd![:)] Vi har vært til kiropraktor med han, og han fikset en låsning i ryggen og nakken.. Men tror kanskje vi skal prøve manuellterapeut!![:)] Kanskje det hjalp bare og lage denne tråden, i kveld la vi han nemmelig våken i sengen og han sovnet av seg selv og sover ennå!!!![:-][:D]

ORIGINAL: Kari Nordmann

Tusen takk for klemmer og gode råd![:)] Vi har vært til kiropraktor med han, og han fikset en låsning i ryggen og nakken.. Men tror kanskje vi skal prøve manuellterapeut!![:)] Kanskje det hjalp bare og lage denne tråden, i kveld la vi han nemmelig våken i sengen og han sovnet av seg selv og sover ennå!!!![:-][:D]

Verdt ett forsøk og så bra at han sovnet alene!!! Vi skal ringe osteopat i morgen. Prøve det. Her sovner han alene heldigvis, men har mye magetrøbbel.

Dette er nesten som å høre meg fortelle om storebror de første 6 ukene. Tok han med til manuellterapeut, og det viste seg at han hadde låsninger både i nakke og bekken. Etter en behandling var det nesten som å få en ny unge. Han begynte å sovne av seg selv, sluttet å streve med magen, sluttet å hyle hele dagen, slutte tå kave når han spiste og ble en fornøyd liten gutt :o)

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt han med til en manuellterapeut så fort som mulig. Her http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85 finner du oversikt over manuellterapeuter som behandler barn. Trenger stort sett ikke henvisning og behandlingen er gratis.

Du kan også lese litt på denne siden; http://www.kiss-kidd.no for å se om du kjenner igjen gutten din i noe av dette.

Lykke til!

Jeg ville tatt kontakt med HS og fått råd. Evt. kontaktet manuellterapeut.

Det som har hjulpet mye med mine barn er at jeg har gått lange turer med de på dagtid. Da sovner de godt og lenge. Søvn avler søvn og kanskje han da vil sove bedre senere på dagen og natten. Min første begynte først å sove lange lurer når vi ikke gikk på tur ved at jeg la henne ut på verandaen i vognen.

Evt. så ville jeg hatt vognen inne og trillet i søvn. Da slipper du å legge han fra deg slik at han kanskje våkner hvis du gjør det.

Det er utrolig frusterende og tungt mens det står på, men prøv å tenk at dette er bare for en veldig kort periode. Plutselig så snur det seg.

Dette er leenge siden denne tråden ble startet..men,vi har det på samme måte med vår lille gutt på snart 3 mnd!
Noen som har gode råd og svar nå?

Dette er leenge siden denne tråden ble startet..men,vi har det på samme måte med vår lille gutt på snart 3 mnd!
Noen som har gode råd og svar nå?
Ingen råd:
Sender over en klem♡

Back
Topp