Urolig baby på natta...

Bruker02ca

Andre møte med forumet
Hei Elin.

Jeg har ei jente på 8 uker som sover svært urolig for tiden. Hun begynner sent på natta/tidlig morgen og kaver, sparker, vrir og styrer slik at jeg ikke har sjans til å sove! Hun samsover da med meg.

Jeg ammer og gir noen ganger litt mme på kvelden da hun blir sint for at hun får for lite melk fra puppen på kveldstid. Sørger med andre ord for at hun er god og mett før leggetid som er alt mellom 8 og 10. Hun legger seg i egen seng først og da sovner hun ganske greit. Bare noen runder inn for å gi smokk. På natta spiser hun 2-3 ganger og da raper jeg henne ikke for er redd for å vekke henne. Som regel kommer all lufta ut på morgenen for hun fiser som bare det:) Men likevel har hun de siste 2 ukene sovet som en duracell-kanin!

Har hørt om denne halsbrannen babyer kan ha og lurer på om det kan være noe sånt? Eller er det rett og slett magevondt? Hun skriker aldri da, bare kaver og styrer.

Håper på raskt svar og at du har noen tips og triks til meg!

-C


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei Elin.

Jeg har ei jente på 8 uker som sover svært urolig for tiden. Hun begynner sent på natta/tidlig morgen og kaver, sparker, vrir og styrer slik at jeg ikke har sjans til å sove! Hun samsover da med meg.

Jeg ammer og gir noen ganger litt mme på kvelden da hun blir sint for at hun får for lite melk fra puppen på kveldstid. Sørger med andre ord for at hun er god og mett før leggetid som er alt mellom 8 og 10. Hun legger seg i egen seng først og da sovner hun ganske greit. Bare noen runder inn for å gi smokk. På natta spiser hun 2-3 ganger og da raper jeg henne ikke for er redd for å vekke henne. Som regel kommer all lufta ut på morgenen for hun fiser som bare det:) Men likevel har hun de siste 2 ukene sovet som en duracell-kanin!

Har hørt om denne halsbrannen babyer kan ha og lurer på om det kan være noe sånt? Eller er det rett og slett magevondt? Hun skriker aldri da, bare kaver og styrer.
Håper på raskt svar og at du har noen tips og triks til meg!

-C


Sent from my iPhone using BV Forum
Hei Elin.

Jeg har ei jente på 8 uker som sover svært urolig for tiden. Hun begynner sent på natta/tidlig morgen og kaver, sparker, vrir og styrer slik at jeg ikke har sjans til å sove! Hun samsover da med meg.

Jeg ammer og gir noen ganger litt mme på kvelden da hun blir sint for at hun får for lite melk fra puppen på kveldstid. Sørger med andre ord for at hun er god og mett før leggetid som er alt mellom 8 og 10. Hun legger seg i egen seng først og da sovner hun ganske greit. Bare noen runder inn for å gi smokk. På natta spiser hun 2-3 ganger og da raper jeg henne ikke for er redd for å vekke henne. Som regel kommer all lufta ut på morgenen for hun fiser som bare det:) Men likevel har hun de siste 2 ukene sovet som en duracell-kanin!

Har hørt om denne halsbrannen babyer kan ha og lurer på om det kan være noe sånt? Eller er det rett og slett magevondt? Hun skriker aldri da, bare kaver og styrer.

Håper på raskt svar og at du har noen tips og triks til meg!
Hei!
Det høres ut som du har fått innarbeidet gode søvn- og måltidsrutiner for din lille datter. De første månedene skjer det likevel store forandringer for barnet, og rytmen kan endre seg stadig vekk. Det at datteren din er så urolig på sennatten, kan ha med at hun strever med luft. siden du likevel er våken, kan du kanskje forsøke å løfte henne opp for å se om hun raper. Mulig at dette kan gjøre henne mer rolig. Man kan også se at når en gir mme i tillegg til mm, så kan dette forårsake mageknip hos barn. Det skyldes at mme er tyngre fordøyelig enn mm. Du kan jo gjøre deg opp en mening om datteren din er mer urolig når hun får mme, og evt. forsøke å unngå dette Du kan jo forsøke å gi hyppigere mm om kvelden, og dermed unngå mme. Lykke til! Hilsen Elin,
-C


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp