Urolig baby på kvelden...

Kaas!

Flørter med forumet
Mini er nå 1 mnd og siste uka har han skriki og vært så urolig på kvelden. Ja han spiser oftere på kvelden men det er en periode der ikke pupp engang trøster. Han kan holde på et par timer før han til slutt spiser ordentlig og sovner. Da har jeg tilbudt han mat flere ganger.
Mulig det er mage smerter? Men hvorfor kommer di evt til samme tid hver dag? Resten av døgnet spiser og sover han normalt.
Fler som har det sånn? Hva gjør evt dere for å roe ned?

Vi pleier noen ganger å gi henne et bad å smøre/massere med body lotion, kle av henne, bysse osv :) dere må bare prøve dere frem

Høres ut som min jente om hun ikke får nok søvn. Hva med å legge inn en ekstra dupp FØR han blir overtrøtt. For om det skjer er det ingen trøst stor nok før de sovner av utmattelse.. Husk søvn avler søvn, så ikke vær redd for at han sover litt ekstra nærme kvelden :)
Bare 30 min dupp og de er super fornøyde en god stund til ;)

Høres ut som min jente om hun ikke får nok søvn. Hva med å legge inn en ekstra dupp FØR han blir overtrøtt. For om det skjer er det ingen trøst stor nok før de sovner av utmattelse.. Husk søvn avler søvn, så ikke vær redd for at han sover litt ekstra nærme kvelden :)
Bare 30 min dupp og de er super fornøyde en god stund til ;)
Jo om man bare kunne lagt inn en dubb når man ønsker det hadde det jo aldri vært noen problemer ;) hehe.. Jeg lar han selvsagt sove når han vil sove så det er nok ikke der problemet ligger..

Vi pleier noen ganger å gi henne et bad å smøre/massere med body lotion, kle av henne, bysse osv :) dere må bare prøve dere frem
Vi pleier også bade og da er han rolig og storkoser seg,men så fort vi er ferdige med det er det På'n igjen. Men det roer jo hvertfall litt :)

Har noen av dere prøvd amme te forresten? Leste et sted at det kunne hjelpe på luftsmerter hos babyen, kunne være verdt og prøve om det er det som gjør han urolig da.

Har noen av dere prøvd amme te forresten? Leste et sted at det kunne hjelpe på luftsmerter hos babyen, kunne være verdt og prøve om det er det som gjør han urolig da.
Syns ammete kan fungere, hvertfall litt :)
HS nevnte for meg at noen babyer får mer vondt i magen på kvelden rett og slett fordi man spiser middag på ettermiddagen og da er det oftere noe i maten baby reagerer på. Kanskje det kan være noe sånt for dere?

Er sånn her idag også... Har sovet dårlig idag generelt, og klokka 18.30 våkna hun fra luren sin ute. Har ennå ikke sovna. Straks hun sovner våkner hun igjen og er lys våken og så er det samme leksa om igjen... Ingen ro i kroppen... Prøver nå å sovne henne for n'te gang i kveld og nå tror jeg ikke jeg tør å legge henne fra meg før hun har sovet i en time, slik at jeg er sikker på at hun sover dypt.
I går sov hun nesten hele dagen og lenge i gangen, motsatt idag...

Vi pleier også bade og da er han rolig og storkoser seg,men så fort vi er ferdige med det er det På'n igjen. Men det roer jo hvertfall litt :)
Har du prøvd å la han ligge i bleia på et mykt teppe? :) prøv også å legg hendene dine på magen hans og klem forsiktig, da pleier også frøkna her å roe seg, hvertfall hvis det er magesmerter som er problemet :)

De er ofte urolige på kvelden. Det viktigste da er nærhet fra oss.

Jo om man bare kunne lagt inn en dubb når man ønsker det hadde det jo aldri vært noen problemer ;) hehe.. Jeg lar han selvsagt sove når han vil sove så det er nok ikke der problemet ligger..

Hva med å trille en tur eller bære? Da roer dem seg fort for litt søvn :)

Er sånn her idag også... Har sovet dårlig idag generelt, og klokka 18.30 våkna hun fra luren sin ute. Har ennå ikke sovna. Straks hun sovner våkner hun igjen og er lys våken og så er det samme leksa om igjen... Ingen ro i kroppen... Prøver nå å sovne henne for n'te gang i kveld og nå tror jeg ikke jeg tør å legge henne fra meg før hun har sovet i en time, slik at jeg er sikker på at hun sover dypt.
I går sov hun nesten hele dagen og lenge i gangen, motsatt idag...

Her også i dag! Våken ennå :-/ Er veldig trøtt selv nå :-/ Uff!!

Baby er litt over 4 uker og har sutretid fra ca 18 til 20. Det begynte for ca 1 uke siden. Vi bærer i ergobabyen, det fungerer bra. I går badet vi henne, da ble hun også salig. Ellers er det vel en fase..

Baby er litt over 4 uker og har sutretid fra ca 18 til 20. Det begynte for ca 1 uke siden. Vi bærer i ergobabyen, det fungerer bra. I går badet vi henne, da ble hun også salig. Ellers er det vel en fase..
Ah jeg kjøpte meg også ergobaby med nyfødt innlegget, men synes det blir noe rart med beina på baby. Helt sikkert noe jeg gjør feil men syns det blir så klumpete.. ellers hadde det vært nydelig å fått han til å trives der.

Back
Topp