Urolig baby på kvelden, hjelp?

EnLitenTil

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Har en liten en på 5 uker som spiser kjempegreit på dagen og på natta, nesten litt for ofte synes jeg, men vekta går iallefall godt opp og han har godt med våte bleier og bæsjbleier pr døgn, mn er så urolig på kveldene:/ fra rundt 6/7 tia, virker som han vil ha mat hele tiden og dette har jeg forstått at er normalt da de skal spise seg opp for natta, mn etter ca 5 min ved puppen blir han irritert, slipper puppen, skriker og suger seg fast om hverandre.. puppene virker så "tomme" fra ettermiddagen og uttover kvelden, mn når jeg har mer enn nåkk på natta/formiddagen skulle man tro det var nåkk på kvelden også??
Har prøvd med flaske med mm og mme, mn da blir han bare enda mer irritert?
Han har tatt flaske tidligere, mn er nå ett par uker siden så det virker til at han har glemt hvordan man suger på den... gir jeg han puppen etter flaska så tar han den med en gang igjen...

Ble jo noe langt innlegg, mn er så fortvila... redd for at han ikke får nåkk mat, og får vondt i meg av gråtingen hans..:/

Noen andre med erfaring på dette??

Har en gutt fra før, mn han tok både pupp, flaske og smokk, så dette med fullamming er nytt for meg...

Mi jente er også litt urolig på kveldene, men helsesøster sa det kunne være for at magen kniper litt.. Ofte skjedde dette på samme tid på døgnet sa hun :-) Selv om hun raper og fiser mye! Hun sutrer og er irritabel hver kveld..

Frøkna her på 8 uker er også mer urolig på kvelden og skal gjerne henge på puppen fra 6-7 tiden. Man produserer visstnok noe mindre melk på kvelden enn på natt og morgen, så slik jeg har skjønt er det helt normalt. Her kan hun sove 6-8 timer i strekk på natta, så da lar jeg henne styre kveldene mine:)
Og så lenge de har en god vektoppgang er jo det bra, men snakk med hs om du er bekymret for for lite melk.

Står også mye nyttig informasjon på ammehjelpen.no :)

Mi jente er også litt urolig på kveldene, men helsesøster sa det kunne være for at magen kniper litt.. Ofte skjedde dette på samme tid på døgnet sa hun :-) Selv om hun raper og fiser mye! Hun sutrer og er irritabel hver kveld..

Har også tenkt på om det kunne være mageknip, mn synes han virker mer irritert enn at han har vondt, også en helt annen skriking virker det som...
Men kan jo så klart være det fordi om, får høre med helsesøster i neste uke:)

Frøkna her på 8 uker er også mer urolig på kvelden og skal gjerne henge på puppen fra 6-7 tiden. Man produserer visstnok noe mindre melk på kvelden enn på natt og morgen, så slik jeg har skjønt er det helt normalt. Her kan hun sove 6-8 timer i strekk på natta, så da lar jeg henne styre kveldene mine:)
Og så lenge de har en god vektoppgang er jo det bra, men snakk med hs om du er bekymret for for lite melk.

Står også mye nyttig informasjon på ammehjelpen.no :)

Ja har skjønt det sånn jeg også på alt jeg har lest på nett:)
Og hadde det bare vært at han skulle ha pupp ofte eller hele tia på kveldn så skulle jeg klart det, mn føler liksom at han ikke får i seg så mye når han kaver så mye av å på, og blir irritert å grinete...
Men i han sovnet til slutt i går rundt 22.30 og sov faktisk helt til 04.15, så noe må han vell ha fått i seg når han sov så lenge...:)

Tru om de kan få for lite selv om de går greit opp i vekt og har nåkk våte bleier?

Har 6 ukersktr hos helsesøster på onsdag i neste uke så får prate litt om det me henne da:)

Og hadde det bare vært at han skulle ha pupp ofte eller hele tia på kveldn så skulle jeg klart det, mn føler liksom at han ikke får i seg så mye når han kaver så mye av å på, og blir irritert å grinete...
Men i han sovnet til slutt i går rundt 22.30 og sov faktisk helt til 04.15, så noe må han vell ha fått i seg når han sov så lenge...:)

Tru om de kan få for lite selv om de går greit opp i vekt og har nåkk våte bleier?

Har 6 ukersktr hos helsesøster på onsdag i neste uke så får prate litt om det me henne da:)
Mi var også akkurat sånn på den tiden. Skikkelig hissigpropp ved puppen hver kveld, reiv og sleit i brystvorta og hvinte. Men fikk beskjed om at det var normalt, man har mindre melk på kveldene og den er feitere enn ellers på døgnet, slik at den blir litt vanskeligere å få ut, de må jobbe litt mer for maten. Bonusen med den feite melka er at de sover ett lengre strekk på natta :) Har han nok våte bleier og god vektøkning, så ville jeg ikke bekymret meg. Selv om man jo virkelig begynner å lure litt når babyene kaver og klager slik! Jenta mi pleide starte "kveldsmatinga" i åttetiden på kvelden, og sovnet ofte ikke før over midnatt... Jeg innstallerte meg i senga med ipad og litt snacks og fikk mannen til å komme inn til meg med vann med jevne mellomrom :p

Her blir hun kavete og grinete når hun er veldig trøtt. Kan ikke være det det er da?
Så lenge de går opp tilstrekkelig i vekt og har våte bleier vil jeg nok tro de får i seg nok.

Puppene mine føles ofte tomme, men har lagt merke til at når hun spiser og slipper innimellom så står spruten, så vil tro jeg har mer enn det kjennes ut som :p hehe

Mi var også akkurat sånn på den tiden. Skikkelig hissigpropp ved puppen hver kveld, reiv og sleit i brystvorta og hvinte. Men fikk beskjed om at det var normalt, man har mindre melk på kveldene og den er feitere enn ellers på døgnet, slik at den blir litt vanskeligere å få ut, de må jobbe litt mer for maten. Bonusen med den feite melka er at de sover ett lengre strekk på natta :) Har han nok våte bleier og god vektøkning, så ville jeg ikke bekymret meg. Selv om man jo virkelig begynner å lure litt når babyene kaver og klager slik! Jenta mi pleide starte "kveldsmatinga" i åttetiden på kvelden, og sovnet ofte ikke før over midnatt... Jeg innstallerte meg i senga med ipad og litt snacks og fikk mannen til å komme inn til meg med vann med jevne mellomrom :p
Takk for tilbakemelding:)
"Godt" å høre det ikke er bare her, vist man kan si det sånn:)
Håper bare den kavinga går over ettervært, er så slitsomt når han ikke bare kan spise seg ferdig å sovne:p For han styrer helt til han blir skikkelig overtrøtt virker det som, å når han da slutter så er d ofte han sover etter ett par sup:/

Her blir hun kavete og grinete når hun er veldig trøtt. Kan ikke være det det er da?
Så lenge de går opp tilstrekkelig i vekt og har våte bleier vil jeg nok tro de får i seg nok.

Puppene mine føles ofte tomme, men har lagt merke til at når hun spiser og slipper innimellom så står spruten, så vil tro jeg har mer enn det kjennes ut som :p hehe
Jo, kan virke som om han er trøtt, mn sovner liksom aldri, så blir overtrøtt til slutt..:/ i går kveld styra han i 6 timer før han til slutt sovna i senga sammen med meg:/ å da hadde han kanskje småduppa 30 min tilsammmen på disse 6 timene...

Helt normalt ;-)

Man produserer mindre men til gjengjeld fetere melk på kvelden ;-)

Det viktigste man kan gjør er å la babyen ligge og die. Tar han smokk? For det kan du kanskje få roet han med innimellom. Eller bytt pupp sånn at det alltid kommer noe ut.
Ikke suppler med mme, det fører bare til at du produserer mindre melk når du ikke blir stimulert.

Den alderen babyen er i nå er også en tid der man ofte opplever økedøgn. Det har de for å øke produksjonen din. Gir du da mme vil ikke din produksjon øke og du er inne i en vond sirkel der babyen ikke blir fornøyd med det du har å tilby.

Mitt beste råd er å bare la han holde på og bare rigge deg til i sofaen og senke skuldrene. Han kan også være stresset fordi du blir stresset ;-)
Barn merker vår sinnsstemning veldig lett ;-)

Mi var også slik på den tiden. Pleide å spøke om at hun hadde et økeliv, hehe :) Satt stort sett med henne på puppen konstant på kvelden. Prøvde alt mulig i starten, for tenkte hun ikke kunne være sulten igjen etter så kort tid. Men til slutt fant jeg meg bare i at kveldene fikk bli slik ei stund :) Hun begynte å sove lengre på natta også i denne perioden. Jeg våknet ofte med voldsomt melkspreng, så måtte bare legge henne til i søvne. :)

Back
Topp