Uroer du deg over zikaviruset?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er du redd for zikaviruset? Var det ikke noen gravide norske kvinner som var smittet nå? Finner ikke igjen artikkelen, men mener å ha lest det en av de siste dagene..
 
3 nordmenn er smittet, en mann og to gravide kvinner. Jeg reiser sjeldent, så er ikke bekymret. Ferdig med graviditeter også. :)
 
Nei. Var ikke det som gravid heller, for jeg tenker at anbefalingene som blir gitt, blir gitt av en grunn. Og jeg valgte å følge dem som gravid.

Hvis mannen mot formodning skulle bli sendt til zika-utsatte områder i forbindelse med jobb, ville vi jo eventuelt måtte ta det når det eventuelt skulle dukke opp.

Jeg kaster bort mye tid på å være utrolig og bekymret for mange andre ting, så jeg har egentlig ikke kapasitet til å tenke på zika også!
 
Nei jeg ikke bekymret. Vi er ferdige med barn. Men jeg håper jo at de finner årsaken og kan gjøre noe med det før våre barn skal få barn.
 
Nei, vi er ferdige med barn og er uansett ikke ute og reiser for tiden. Men hadde ikke reist til utsatte områder om jeg var prøver nå.
 
Jeg er litt bekymret for fosterene og de som blir pårørende. Og lurer ennå på om det er så kaldt myggen eller om det er giften de har putta i drikke vannet.
 
Jeg er ikke bekymret.. Skal ikke til Sør Amerika under svangerskapet og ikke mannen heller, så da er det vel umulig å bli smittet :)
 
Jeg er litt bekymret for fosterene og de som blir pårørende. Og lurer ennå på om det er så kaldt myggen eller om det er giften de har putta i drikke vannet.
Ja jeg lurer også på om det er myggen eller drikkevannet...
For det kan jo da påvirke matproduksjon og vi kan risikere mye mer matforbud under svangerskap og prøveperiode....
 
Nei. Jeg har ingen planer om å bli gravid, og ikke reiser vi til utsatte steder, heller.
 
Ja jeg lurer også på om det er myggen eller drikkevannet...
For det kan jo da påvirke matproduksjon og vi kan risikere mye mer matforbud under svangerskap og prøveperiode....

Det siste jeg fikk høre var at de som har blitt rammet har vært i de områdene som det har blitt helt ut insektgift i drikke vannet, noe som er skremmende viss de prøver å skjule det, og legge skylden på mygg...
 
Har ikke tenkt over det så da er jeg nok ikke så bekymra :p
 
Nei, er så utrolig mye som kan skje i et svangerskap og hadde blitt rivruskende gal hadde jeg beskymret meg over alt.

Måtte flire når faren min som bor i Texas ringte meg litt stressa etter å ha lest VG på nett at noen norske smittet.. :p
 
Jeg er ikke bekymret, men håper de finner en løsning på problemet snart. Forferdelig for dem som er i situasjonen..
 
Nei overhode ikke...jeg har ikke vært utenlandsk og tror ikke det er utbredt her i Norge som der nede
 
De norske som var smittet hadde vel vært utenlands. Har ingen planer om å dra noen steder de neste månedene, så bekymrer meg ikke for lille i magen.
Men er jo ille for de som er i de landene.
 
Jeg er gravid, og er egentlig ikke bekymret
 
Back
Topp