Uro til baby

Belkin

Elsker forumet
Jeg har lest mange steder at babyer liker/trenger en uro over feks senga/stellebordet, men i en bok jeg har står det at frem til babyen er ca 1-2 mnd burde denne uroen være svart/hvit fordi det er disse fargene babyen ser og kontrasten mellom disse... Litt dårlig forklart [8|]
Er det noen andre som har lest/hørt dette?? Og evt vet hvor en får tak i en sånn??

mange som mener babyene ikke ser farger men kontraster i srt hvitt - så kan ikke tenke meg at det gjør noe om det er farger på den om du skal ha uro..

- men kansje kjet å ha en med litt forskjellige farger, f eks sterke, for da blir kontrastene sterkere, selv om de ser dem i sort hvitt =)=)

Aha [:D] Tusen takk for svar, det er så kjekt med dere som vet alt [;)] Da blir det nok en i sterke farger [:D]

hehe men ikke stol sånn veeeldig på meg da.

husk at alle skriver forskjellig i de her bøkene om åssen ting skal være og er ;P

men dette har jeg lest på spes ped mener jeg og huske, angående farger hos spedbarn =)

Anbefaler hvertfall denne boka!!
Ingen av oss har barn fra før og mannen føler seg særlig usikker når det gjelder babyer...
Denne gir en morsom og enkel innføring som særlig appelerer til mannfolk tror jeg [;)] Den er rett og slett skrevet som en bruksanvisning [:D]

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=143790

ORIGINAL: Annicken

mange som mener babyene ikke ser farger men kontraster i srt hvitt - så kan ikke tenke meg at det gjør noe om det er farger på den om du skal ha uro..

- men kansje kjet å ha en med litt forskjellige farger, f eks sterke, for da blir kontrastene sterkere, selv om de ser dem i sort hvitt =)=)

Ja, var det jeg og tenkte - dumt å måtte bytte ut uroen etter så kort tid liksom...
[:D]

Sterke kontraster er nok det som teller, som de fleste her har sagt. Men jeg anbefaler å ha den over et barn som bare kanskje skal ligge å slappe av eller er våkne. Spedbarn skal ha mye stimulasjon, men trenger faktisk HELT hvile av og til også. Jeg anbefaler en som er lett og ta av og på eller evt kan svinges helt ut av syne for den lille.[:)]

En uro er ikke en må ha ting, i begynnelsen er et ansikt nok for babyen å studere[;)]
Vi kjøpte en dyr ficher price uro, mest bortkasta jeg har kjøpt[:D][8D]

i begynnelsen låg han mye på fanget og såg på oss, på stellebordet blei det også mye blikkontakt. Og det er begrensa hvor mye en baby ligger på stellebordet, så der er vel en uro ikke nødvendig (?)

vi hadde ikke uro til første, og tror ikke d blir å kjøp nå heller =)=)  så sant jeg ikke følerd trengs =)=)  tenker kanskje ha  en å ha i lekegrinda =)=)

Ja, dere har vel egentlig rett i det [;)] Er jo utrolig masse en tror en MÅ ha, men som egentlig ikke er så veldig nødvendig... 

vi har uro etter ronja.. masse farger og lys.. med musikk.. hu likte den veldig godt.. og regner med lillegull også gjør det.. [:D]

ORIGINAL: Annicken

vi hadde ikke uro til første, og tror ikke d blir å kjøp nå heller =)=)  så sant jeg ikke følerd trengs =)=)  tenker kanskje ha  en å ha i lekegrinda =)=)

Jeg tenker vel egentlig at dette er det aller mest relevante stedet å ha en uro. Vi hadde ikke i det hele tatt til jenta våres og kan ikke forestille meg at vi trenger en nå.

Back
Topp