Uro? nødvendig..?

fgme85

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg følerr jeg har handla babyutstyr til den store gullmedaljen i det siste. Ting som jeg ikke hadde til min første, men som nå, 7 år etterrpå, tydeligvis er veldig viktig å ha.. :D
Her om dagen kjøpte jeg babygym til nesten tusen kroner, for dette var visst veldig viktig, jeg har handla meg brystpumpe til nesten tusen kr og mangler ennå lammeskinn, uro og bæresele.
Det jeg lurer på da, er; hvor nødvendig er det med uro over sengen? De koster jo søren meg rundt tusenlappen de også!! Min sambo mener vi skal kjøpe alt vi har treng for, babyen skal ikke mangle noe, men hallo.. Min første klarte seg fint uten uro. Blir ikke babyen "avhengig" av denne? Vil det bli vanskeligere å få han til å sove uten uroen?

Har dere handla dette??

Jeg fikk i gave, men er ikke akkurat noe jeg stresser med for å si det sånn.
Det er vel relativt unødvendig sånn sett, som mye annet man kjøper til babyen, hehe!
Ønsker du ikke å kjøpe det, kan du jo omså lage selv. Kanskje det kunne vært en oppgave sammen med storebror/ søster.. ???

Kan du ikke se det an da? Butikkene har jo fortsatt oppe om babyen skulle trenge noe dere ikke hadde tenkt på ;) Jeg brukte ikke uroen før sønnen vår var noen mnd.
Jeg synes ikke de trenger unødvendig mye stimuli når de er så små.

Det kjekkeste/tryggeste de vet når de er spedbarn er jo mor/fars ansikt og stemme.

Nødvendig er vell ikkje akkurat. Me fekk i barselgave. Hadde den aldri over senga, men over leikegrinda. Ville ikkje ha den over senga pga at eg ikkje ville at ho skulle bli avhengig av den for å sove. Hadde klart kånn fint uten au. Trur ikkje det hadde vert det fyste eg hadde stressa med å kjøpe.
Som hegea over her skriver gjeng det jo fint ann å evnt lage ein om du føler det er nåke du må ha, men ikkje vil bruke alt for mykje penger på. Finner sikkert masse innspirasjon om du søker på nettet. Veit det mange som lager slikt sjav. Er jo kjempe gøy å ha til seinare. :)

Lillegull her har arvet pappan og onkelene sin uro. Er en du trekker opp med musikk, helt enkel hvit, og så med dyr på

vi har bare kjøpt en sånn som en henger på vognen og hengt i himmelen til sengen vi. en litt stor en, men er jo ikke uro.. tenker d er greit:P

Vi fikk en helt enkel i gave sist,men den ble rett og slett ikke brukt. Det var grufull musikk og gjorde bare mini mer våken.

Kommer nok ikke til å verken bruke den vi har eller kjøpe ny uro. Syns det er alt for masse unødvendig butikkene skal prakke på oss.

Jeg tenker at uro, sånn i første omgang, er ganske unødvendig. Er vel mer aktuelt når ungen er blitt noen mnd.

Har forresten sett mange fine i tre, de fleste uten musikk da, til en 300-500 kr. De selger på litt mer spesielle leketøysforretninger, evt. på nettet. Syntes mange av disse store uroene i plast blir litt vel prangende, men det er jo smak og behag ;)

Jeg skal lage selv:)  Jeg er fra før glad i å lage drømmefangere, så jeg tenkte å lage en oppdatert drømmefanger med bamser på i tillegg til alt det andre som hører til drømmefangern. Også må den jo seff ha en lengre henge-tråd enn vanlig slik at prinsessa faktisk ser den ;) Jeg synes det er unødvndig med uro med lyd, i starten ihvertfall. Jeg tenker at det er viktigst å stimulere synet og nysgjerrigheten i starten. Lydstimuli er det nok av fra før med musikk og mamma og pappa og ++++

Babygym til 1000 kr? Skifter den bleie for deg også eller? Jeg kjøpte for 300 kr.. Jeg er kjempemotstand av uro over sengen. Babyene må jo neste få ha et sted de ikke får stimuli. Det med å gjøre seng og soverom litt hellig til nyfødte har jeg stor tro på. Der skal det kun soves. Ikke stimuleres. Man kan jo kjøpe seg ihjel på ting. Men hvor gjør du av det når barnet har vokst fra det? Babygymen er gøy til småen begynne å bli mobil. Da er den bare i veien. Dvs den er gøy i 4-8 mnd gjennomsnittlig. Nå høres jeg sikkert litt negativ ut. Det er jeg ikke :) Jeg bare har blitt litt mer kritisk i løpet av mammakariæren ;)

Ho Mor skrev:
Babygym til 1000 kr? Skifter den bleie for deg også eller? Jeg kjøpte for 300 kr.. Jeg er kjempemotstand av uro over sengen. Babyene må jo neste få ha et sted de ikke får stimuli. Det med å gjøre seng og soverom litt hellig til nyfødte har jeg stor tro på. Der skal det kun soves. Ikke stimuleres. Man kan jo kjøpe seg ihjel på ting. Men hvor gjør du av det når barnet har vokst fra det? Babygymen er gøy til småen begynne å bli mobil. Da er den bare i veien. Dvs den er gøy i 4-8 mnd gjennomsnittlig. Nå høres jeg sikkert litt negativ ut. Det er jeg ikke :) Jeg bare har blitt litt mer kritisk i løpet av mammakariæren ;)

Så enig!
 Synes altfor mange babyer, og barn også for den saks skyld blir overstimulert. Ingenting er som å ha en baby som trives i sitt eget selskap, og finner ro med det!

Ho Mor skrev:

Ja, kjøpte denne babygymen: http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barneleker/lekematter/tiny-love-monkey-island-babygym.html

Nå tenker vi i utgangspunktet å få flere barn ganske tett, så vi vil nok få bruk for den til nestemann også. Jeg ser jo at ikke alt err like nødvendig, og err helt enig i at det err veldig mye rart der ute man skal bruke masse penger på. Tror jeg venter med uroen jeg. ;)

Ja er i allefall en ting man kan bruke omigjen. Og to tette kan virkelig anbefales :0)

Er som noen her sier helt imot uro over sengen. Hva i alle dager skal de med det? De skal sove i senga og da trenger de ro og ikke noe som dingler over dem. De får så mye stimuli gjennom dagen at på noen tidspunkt må de få slappe av.

Her fikk lille seg en uro da han var rundt 3 mnd, men NØDVENDIG var det absolutt ikke.. Hadde klart seg like fint uten, men var jo litt koselig også da.. En men lys og lyd! Brukte den ikke ås mye at han ble "avhengig" av den, men innimellom for kos.. Men så hadde jeg jo verdens roligste og mest tålmodige baby også da.. ;P hehe

Uro over senga syntest i grunn kun var upraktisk (vart nedmontert då babyen flytta over i senga si fast:P)
Men, det er gull verdt å ha eitkvart dill(uro) i takete over stelleplassen, for etter som dei blir større kan bleieskifting vere kjedeleg:P

Back
Topp