uro med bordet

lille assa 75

Forumet er livet
vi sliter litt med han eldste......han springer til og fra.......arg.... (mat bordet)

problemet er at hos mine svigerforeldre (vi er der ofte) så får han springe fram og tilbake......
Min man satt aldri i ro da han var mindre og svigermor sprang heller etter han og storesøsteren med maten og matet dem enn å ha skriket og bråk med matbordet.....
denne oppragelsen har hun vært veldig flink til å føre videre til Mathias...........
har prøvd å si at han må sitte, men da sier hun at han er helt lik bestefaren og pappaen så han kan bare springe (han må jo få gjøre det han vil, han kan ikke site stile på grunn av arv.........) og så springer hun etter ham med maten.......

noen råd til en slitt mamma..........

sett foten ned. fortell svigermoren din at dere ikke ønsker å løse problemet på den måten, og at hun må respektere dette... for om han får lov til en ting hos henne og en annen ting hjemme vil han bare bli forvirret.

Her bekymrer jeg meg mest for hvordan faren mener ting skal være. Jeg syns de skal sitte med bordet og ikke springe rundt, mens han mener de må få lov til å springe og være barn. Så skal bli spennende det her hehe.

Med deg ville jeg prøvd å sagt ifra, det er jo DERE som er foreldrene! (mine foreldre sier de kommer til å lage sine egne regler de også, men men får se hva som skjer etterhvert)

Masse lykke til og håper hun hører på deg/dere til slutt. [:)]

Back
Topp