Uro i kroppen! Frustrert... :(

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Forrige svangerskap var jeg plaga med urolige armer og bein i siste trimester. Nå er jeg i uke 11 i svangerskap nr to, og har hatt samme uro i flere uker allerede. Holder på å bli spik spenna gæren!! Flere ganger i uka får jeg ikke sove om nettene som følge av uroen, og ligger bare å halvsover og vrir på meg. Og å slappe av å se tv på kvelden er jo bare å glemme.. Er jo rene skjære torturen jooo!

Så nå har jeg stått opp, og gitt opp å ligge i sengen og måtte bare dele min frustrasjon med noen! Hørt at det skal hjelpe med magnesium. Så i mårra skal jeg fader meg GÅ til byen å kjøp (er fri for bil noen dager nå)

Flere som har det sånn? Og evt erfaring med bruk av magnesium?

Sleit også med søvnen spiste magnesiumstbl vett ikke om de hjalp men turde ikke å slutte i tilfelle jeg ville bli dårligere uten:/

Det hjalp å ta magnesium på kvelden før jeg la meg:) er absolutt verdt et forsøk..

Hos meg hjalp i hvert fall magnesium godt. Absolutt verdt et forsøk. Håper du blir bedre ved hjelp av samme tilskudd! :)

Magnesium hjalp meg masse, da jeg sleit noe helt forferdelig med urolige ben fra uke 11. I tillegg så brukte jeg støttestrømper, det var ikke så dumt det heller :) jeg tok 1-2 magnesium om dagen, alt etter som hvor mye jeg hadde vondt. Tok når jeg merket det, som regel en morgen og en kveld.

Takk for svar! Skal absolutt prøve. Hørt noen som har snakka om ulltråd rundt bena faktisk :D Høres sært ut, men alt kan prøves!

Føler dessuten at dette begynner å bli en ond sirkel, at jo trøttere jeg er jo værre blir det. Og da er det jo ikke no særlig å ikke få sove om natta :)

Takk for svar! Skal absolutt prøve. Hørt noen som har snakka om ulltråd rundt bena faktisk :D Høres sært ut, men alt kan prøves!

Føler dessuten at dette begynner å bli en ond sirkel, at jo trøttere jeg er jo værre blir det. Og da er det jo ikke no særlig å ikke få sove om natta :)
Hadde en periode med nr 1 hvor jeg var så plaget med urolige bein på natta.
Prøvde ulltråd rundt beina og det funka det altså :D

Jeg var plaget med restless legs i en periode (følger ene sykdommen min) og jeg brukte magnesium og tar det to ganger i uka nå for å holde det borte. Tok ca 3-4 uker før jeg hadde effekt men det funket :)

Har du sjekket deg hos legen?

Ulltråd har eg prøva men se hjalp ikkje meg, mem derimot magnesium hjalp veldigt .

Magnesium hjalp meg veldig. Håper det fungerer for deg også, ikke noe moro å ha det sånn...

Jeg var plaget med restless legs i en periode (følger ene sykdommen min) og jeg brukte magnesium og tar det to ganger i uka nå for å holde det borte. Tok ca 3-4 uker før jeg hadde effekt men det funket :)

Har du sjekket deg hos legen?

Jeg nevnte for legen da jeg var på kontroll at jeg hadde kribling i leddene i ankler og håndledd, for det er der det sitter hos meg. Han skjønte ingenting og hadde aldri hørt om det! :(

Nå har jeg forresten pakka i meg en tabl, og er spent på natta! Men må kanskje ta det noen uker for å få effekt, som Kakedeig sier..? :)

Jeg nevnte for legen da jeg var på kontroll at jeg hadde kribling i leddene i ankler og håndledd, for det er der det sitter hos meg. Han skjønte ingenting og hadde aldri hørt om det! :(

Merkelig! Har du time hos jm snart og kan ta det opp med dem der?

Merkelig! Har du time hos jm snart og kan ta det opp med dem der?

Ikke fått time hos jm før ca 20.juni.. :( det var etter at jeg hadde vært hos legen at jeg begynte å google dette, og skjønte at dette er et nokså velkjent fenomen for mange gravide. Så synes og det var rart at legen ikke hadde hørt om det

Forresten så sa de på apoteket at folk med ujevn hjerterytme og hjertebank ikke burde ta magnesiumtilskudd. Og dette er ting jeg har vært plaga med før. Men er et par år siden, så tar en sjans på at det skal gå bra for en periode. Merker vel fort om hjertet skulle reagere på no vis..

Jeg tar 2 trippel magnesium. Det hjalp godt, men tok faktisk ei uke før jeg merka noe :) jm anbefalte å ha ei flaske med isvann å kjøle beina på

Back
Topp