Uro følelse i kroppen!

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Noen som vet hva det kan komme av evt noen andre som har opplevd det samme? Fant ut at det stod som ett av symptomene på svangerskaps forgiftning men det er ingenting som tilsier at jeg har det :-)

Rastløshet
Urolige bein/kramper skyldes at du ikke drikker nok vann eller trenger tilskudd av magnesium

Jeg får urolige bein på kveldene, som oftest litt etter at jeg har satt meg ned i sofaen eller lagt meg i senga. Utrolig plagsomt! Flere ganger har jeg nesten gitt opp å sove og vurderer å bare stå opp igjen etter jeg har lagt meg :p vet ikke hva det kommer av, men jordmor anbefalte vitamintilskudd, multivitaminer med magnesium. Og hun kom med kjerringråd; å knyte ylltråd rundt anklene. Det har jeg ikke prøvd enda. I forrige svangerskap brukte jeg flaske med kaldt vann på beina, det hjalp. Har ikke funket i dette svangerskapet da.

Jeg får urolige bein på kveldene, som oftest litt etter at jeg har satt meg ned i sofaen eller lagt meg i senga. Utrolig plagsomt! Flere ganger har jeg nesten gitt opp å sove og vurderer å bare stå opp igjen etter jeg har lagt meg :p vet ikke hva det kommer av, men jordmor anbefalte vitamintilskudd, multivitaminer med magnesium. Og hun kom med kjerringråd; å knyte ylltråd rundt anklene. Det har jeg ikke prøvd enda. I forrige svangerskap brukte jeg flaske med kaldt vann på beina, det hjalp. Har ikke funket i dette svangerskapet da.

Ulltråd/slappe ullsokker hjelper her. Og ikke ha dynen over beina, bruk heller ett tynt teppe.

Altså, mener du en uspesifikk urofølelse i kroppen, eller mer fysisk som urolige bein osv som de andre foreslår? Jeg har også slitt litt med det første, men vet ikke hva det kommer av.

Hvordan vil dere beskrive disse urolige bena deres? Er det at man rister på benet/bena eller er det en følelse fra innsiden? Synes å ha hørt begge deler, så er litt forvirra..

Hvordan vil dere beskrive disse urolige bena deres? Er det at man rister på benet/bena eller er det en følelse fra innsiden? Synes å ha hørt begge deler, så er litt forvirra..

Det er utrolig vanskelig å beskrive, men tror nesten man skjønner om man får det. Det er liksom ordentlig uro i beina, nesten kriblinger, og det lindrer med å riste på dem. Tror det ofte er arvelig. Søsteren min har slitt med det i årevis mens jeg har det i perioder.
Så urolige bein starter på en måte på innsiden av beinet mens ristingen lindrer.

Nadera fikk egentlig sagt det ganske bra :)
Det er liksom kribling inni benet, og man får gjerne en trang til å riste på benet.
Hos meg gjør det litt vondt i tillegg, men jeg har Restless Legs Syndrome fra før av.

Back
Topp