urk, denna kvalmen!!

Rønni

Glad i forumet
Sist svangerskap var eg ikkje kvalm i d heila... men nå, fy søren altså så kvalm!!
kaste opp og e liksom uggen heile dagen.. ARG!!
Alltid godt å få klaga og syta litt :p
fleire som er kvalm og har goe tips??

Så kjedelig da!!!
Enda ikke kommet noe her. Men er jo forsatt bare i uke 5.
Håper du snart blir kvitt den kvalmen da!:)

Hvor langt er du i svangerskapet da?

Jepp, får håpe det for din skyld :)

Håper ikke kvalmen kommer ordentlig til meg...... *gruer*

Har gleda meg til kvalmen kom jeg og idag kjente jeg endelig antydninger til den. Er så redd for SA så derfor jeg bare ønsker den velkommen.

Mine tre beste tips mot kvalme:

1. Mest mulig hvile
2. Frisk luft, sjelden jeg er kvalm når jeg er utendørs
3. Frukt og lett mat som f.eks brød med ost på, pannekaker til middag..små og hyppige og ikke krydrede måltider funker for meg. Elsker f.eks semuliegrøt når jeg er kvalm og gravid :-)

Jeg er heldigvis bare småkvalm denne gangen og håper det holder seg sånn.. 
Med de to andre har jeg vært skikkelig dårlig fra før jeg tok testen og ut svangerskapet.
Det eneste som hjalå meg da var bringebærdrops :P

Har vært skikkelig kvalm di siste dagan, så i dag når apoteket åpna kjørte jeg dit å kjøpte armbånd mot kvalme... Så veldig spent om d hjelper *håper* :)

Har vært litt kvalm, men ikke plagsomt. Var det sist og da brukte jeg sea bands. De funker som gull og vil anbefale de :)

Samuels hjertemamma skrev:
Har gleda meg til kvalmen kom jeg og idag kjente jeg endelig antydninger til den. Er så redd for SA så derfor jeg bare ønsker den velkommen.

Hvilken sammenheng har ikke-kommende-kvalme og SA? Jeg skjønner ikke helt.... Har aldri hørt det før :)

Er også begynt å bli kvalm, men ennå ikke så fælt som med de to eldste *banker hardt i bordet*, men må spise ofte. Helst hele tiden :p. Så hjelper det å knaske tyrkisk pepper eller dumdersalt drops. Seaband har hatt null effekt på meg, men vet mange som har god nytte av de. Vurderer akupunktur om det blir verre. Så gleder jeg meg til mannen kommer hjem til helgen så det blir litt mindre stress.

Neta88 skrev:

Samuels hjertemamma skrev:

Hvilken sammenheng har ikke-kommende-kvalme og SA? Jeg skjønner ikke helt.... Har aldri hørt det før :)

Hvis man opplever SA er det ofte i kombinasjon med at symptomer uteblir eller forsvinner. Jeg opplevde det i min andre graviditet. Ventet på kvalmen rundt uke 6, de kom bare såvidt men var over etter 1-2 dager og da fikk jeg en dårlig følelse som viste seg å være en SA på gang.. begynte å blø 2 uker senere og det viste seg at spiren ikke var død men at utviklinga hadde stoppet opp rundt uke 6....dagen etter første blødningsdag kom spiren ut...

Men f.eks å miste symptomene gjør jo de fleste innimellom så trenger ikke være noe galt..jeg huska kvalmen gikk ove ri uke 8 med både nr 1 og 3 og jeg ble dritnervøs men da var alt som det skulle... er forskjellig fra person til person.

Jeg synes eplejuice med isbiter funker bra:) det eneste som duger for meg idag!!!

Ok, jeg skjønner. Håper du slipper SA denne gangen og at det går fint hele veien ut :)

Back
Topp