Urk.. Dårlig dag.. (litt lang)

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Ååhhh.. Har virkelig en dårlig dag i dag.. [:(] Jeg er jo for tida uten arbeid, og syns det er tungt nok i seg sjøl.. Har ikke vert uten jobb siden jeg var 18 år, og er 25 i dag.. På grunn av spesielle regler for Svalbard har jeg ikke rett på dagpenger heller..
Åsså hver gang det dukker opp noe så ringer jo samboer og forteller meg og sier jeg må ringe.. Og det er jo kjempeflott! Men jeg har liksom lyst å få meg en jobb som jeg kan trives med! Siden vi skal bo her oppe noen år.. Jeg får ikke jobba med det jeg er utdanna som her oppe, og da må jeg jo liksom "ta til takke" med en annen jobb da.. Misforstå meg rett, jeg er jo glad om jeg får jobb i hele tatt, men en fordel hadde vert om jeg likte meg og ville jobbe der ei stund da..
Så blir jeg lei meg da.. Gråter litt her jeg sitter aleine.. Veit jo at jeg burde jobba, men.. Off.. Dette er så tungt.. Graviditetshormonene gjør det vel ikke lettere heller..
Sukk.. Beklager klaginga.. Skulle vel vert på klageforumet sikkert.. Takk til de som gadd å lese..!

det er bare å klage i vei du kjære deg. Bedre du kommer til oss enn til klageforumet, er jo ikke der [;)] Jeg har det siste året jobbet et sted der jeg så absolutt ikke har hatt bruk for min utdanning. Syns det har vært greit å jobbe men kommer til å være mye mer kresen når jeg begynner å søke igjen nå. Trivsel på jobb er innmari viktig siden vi trossalt tilbringer veldig mye tid der. Jeg er nesten litt lei av alle de som skal være så snille med meg og komme med annonser hele tiden. Siden jeg og mannen venter på familiegjenforening så er vi avhengige av at jeg tjener en viss sum i året (ganske komisk hele greia egentlig siden vi har vært sammen i tre år, jeg er gravid etc og han jobber selv, allikevel tar de utgangspunkt i min lønn om jeg klarer å forsørge oss to), men sånn er reglene. Tok derfor den første faste jobben jeg fikk. Kan ikke ta et to mndrs engasjement i røde kors eller slikt som ståa er nå. (Jeg har hovedfag i russisk.) I høst ble jeg jo gravid også, men mista to ganger også ble jeg gravid igjen så da orket jeg ikke å stresse med å søke på noe.

så rart at man ikke får dagpenger på Svalbard da. Det kjedelige er jo å måtte spørre etter penger hele tiden, selv om man deler på alt [8|] Er så greit å ha sitt eget. Ikke alle menn som skjønner hva man trenger til hus og hjem.

Jeg syns du skal ta det helt med ro jeg, du skal vel ikke jobbe nå før fødselen uansett? Tenk dette er ditt første barn, du har to-tre mnd igjen av ditt liv før du aldri i livet mer kommer til å være alene. De neste 20-25 årene er det et lite menneske som kommer til å være avhengig av deg. Jeg syns du skal kose deg de neste mnd med magen din og ikke tenke på jobb. Jeg syns vi skal utnytte den tiden til å forberede oss psykisk og fysisk på det som skal skje. Det er mye du kan kose deg med nå uten at det skal gå utover noe intellekt [;)] Når babyen kommer er det fokuset ditt. Om et år kan du tenke på å søke på jobb. Er jo ikke så mange ganger i livet vi får barn da.

Hvilken utdanning har du forresten?

Hei bæibi og takk for svar.. [:)]
Jeg er utdanna sykepleier, men for å få jobb som det her oppe, må man ha tatt etterutdanning pluss man må ha jobba ganske mange år på fastlandet for å opparbeide seg erfaring osv..

Samboer er veldig god med det at han sier jeg bare skal spørre hvis jeg trenger noe, men det går jo litt på stolthet og det der.. Gøy å ikke være avhengig av andre liksom.. Det er ikke alt gutter skjønner som trengs nei..! [:)]

Jeg skal nok ikke jobbe noe før fødsel nå nei.. Blir bare å gå å ruge.. Hadde jo en jobb på en kafe da, men blei sykemeldt pluss at jeg fikk forbud mot aktivitet i det hele pga blødninger, så de måtte liksom se seg om etter nye folk, og da kom jeg helt utpå linja igjen.. Så der vil jeg ikke tilbake igjen.. Hadde ikke kontrakt og ho sjefen snøyt med totalt der..

SKal gjøre som du sier jeg.. Bare kose meg som jeg kan nå å nyte tida fremover, for livet kommer til å bli totalt forandra ja.. [:D]

Kjempeklem! Takk igjen for svar!

Back
Topp