Urinveisinfeksjon...

Søster Jordbæret

Forumet er livet
Thea har fått det hun... [:(]
Stakkars vennen min. 4 mnd og vært på sitt første legevakt-besøk og fått antibiotika. Men merker at hun er bedre etter bare 3 doser!!

Hun var så urolig, og sov dårlig på natta. Tenkte først om det kunne være tenner eller reaksjon på grøt. Så slutta med grøt og begynte med sånn Dentinox for gommer! MEn så lukta jeg på bleia hennes... og det lukta stramt. Sånn som urinveisinfeksjon lukter... har hatt masse av det selv desverre. Så håper inderlig ikke at hun er like uheldig som meg. Også gulpa hun MYE. Mer enn vanlig.

Så da tok jeg en test (sånn stix de tar på sykehuset, bare at min var gått ut på dato.. men den slo ut) så da var det rett på legevakta! Og der hadde jeg desverre rett.... så nå gåt hun på antibiotika! MEn hun er så mye bedre etter bare 3 doser!! I natt sov hun fra 00 til 07!!! deilig!

Håper hun blir fort frisk!! [:)] Stakkar lille Thea. Godt du hadde såpass greie på det, da! Tror aldri jeg hadde kommet på noe sånnt...

Uff... stakkars liten! Enig med Lisee, trur ikkje eg hadde tenkt på noko sånt. Men klart at viss barnet virker sjukt så måtte vi jo oppsøkt lege tilslutt!

Huff, stakkars lille. Bra hun får antibiotika da slik at hun blir frisk. Huff, lille hun også det som er såååå vondt!!

Uffda[:(]

Godt du fant ut av hva det var da, sånn at hun kan bli frisk igjen.
Som tidligere fortalt fikk jo gutten min også urinveisinfeksjon da han var 2,5mnd, trodde vi og legevakta, men det hadde utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Så han går fortsatt på medisin for å forhindre ny urinveisinfeksjon. Og har blitt utredet både her på ST og på riksen der det viste seg at urinlederene ikke lukket seg sånn at noe av urinen gikk tilbake opp til nyrene igjen.
..Så nå går han altså på med. for å ikke få arr på nyrene(nedsatt funksjon)som man kan få etter infeksjoner.
Nå har han gått igjennom to inngrep via urinrøret, så nå er sjansen 80% på at legene har fått ordent det. Så jeg krysser fingrene. [:)]

Ikke meningen å gjøre deg redd altså, men hvis hun får det igjen gjentatte ganger så burde hun utredes hun også, så ikke nyrene tar skade[8|] 

Blir ikke skremt av å høre sånt! Er bare kjempe fint å få vite sånt synes jeg da!
Både av egen erfaring pga mye urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse gjennom hele livet, og jobben som sykepleier, vet jeg hvor utrolig viktig det er.

uff.. vet så altfor godt hvor lite godt det er med de undersøkelsene som sønnen din har vært igjennom.. har sikkert vært igjennom noen av de samme... au au au

Jeg håper virkelig Thea slipper å gå igjennom sånne.... Så er veldig glad jeg fant det såpass tidlig ja!

[:)][:)][:)]

Back
Topp