Urinveisinfeksjon?

Hot*Mama

Gift med forumet
Hvordan merker man at man har det?[&:]

er mange måter å merke det på.. svie ved vannlating er ganske vanlig, lukt, fargen på urinen, at du må tisse men det kommer bare noen dråper, at du ikke rekker toalettet

eller slik jeg merker det: føles ut som noen har sparket meg i vadjainaen---

ORIGINAL: •Skjønningene•

DET sitter jeg å lurer på også, har hatt det 2 ganger i løpet av dette svangerskapet men da merket jeg det ikke [&:]

men har en følelse av at jeg har det nå ..[&o]

da ville jeg spurt etter et annet antibiotika merke denne gangen[:)] 

ORIGINAL: valentinesbaby

er mange måter å merke det på.. svie ved vannlating er ganske vanlig, lukt, fargen på urinen, at du må tisse men det kommer bare noen dråper, at du ikke rekker toalettet

Usj da![:D][:D]

Har mange av disse symptomene jeg..[&:] Hvordan behandler man dette da? Eller hvordan finner legen utav at det er dette man har?[&:]

kjennes ut som jeg pisser piggtråd, og det går ca tre min mellom hver gang jeg MÅ på do og da kommer det to dråper..........I tillegg en kostant svie nedetil uansett om jeg sitter på do eller ikke.[:(][:(]
I svangerskapet er det vanlig å ikke ha så sterke symptomer, så man kan gå lenge med det uten å vite at man har det[&:]

ORIGINAL: Hot*Mama

Har mange av disse symptomene jeg..[&:] Hvordan behandler man dette da? Eller hvordan finner legen utav at det er dette man har?[&:]

labratoriet tar urinsticks, og man sender en urinprøve på dyrking i etterkant..........
Mange klarer å behandle en UVI selv med masse drikke, spesielt appelsinjuice pga av at det er syrenøytraliserende.
Men for min del, som er veldig plaget med det, vet jeg at det eneste som fungerer for meg er å få behandling med antibiotika fra lege[8D]

ta med en urinprøve på legekontoret, så dypper de en stix nedi og leser av resultatet...    der står det om du har utslag på  protein, blod, ketoner, ph, nitritt og leucocytter..

så setter de deg som regel på en antibiotikakur som heter selexid, er en mild kur uten så mange bivirkninger[:)]

DET sitter jeg å lurer på også, har hatt det 2 ganger i løpet av dette svangerskapet men da merket jeg det ikke [&:]

hvorfor det? den hjalp jo den (den gangen) kan vel ikke bli kvitt det for alltid[:D]

om du har hatt det 2 ganger og mulig en 3 på 20 uker så er det ikke sikkert du er kvitt det... man skal alltid ta en kontrollstix etter endt kur.-- symptomene kan forsvinne men ikke alle bakteriene... og da vil de blusse opp etter en stund[:)]

ta med en urinprøve på legekontoret, så dypper de en stix nedi og leser av resultatet...    der står det om du har utslag på  protein, blod, ketoner, ph, nitritt og leucocytter..

så setter de deg som regel på en antibiotikakur som heter selexid, er en mild kur uten så mange bivirkninger[:)]

kommer an på hva slags bakterier det er i urinen, jeg får som oftes Furandantin pga av at det tar knekken på mine type bakterier ved en UVI[;)]

hvorfor det? den hjalp jo den (den gangen) kan vel ikke bli kvitt det for alltid[:D]

om du har hatt det 2 ganger og mulig en 3 på 20 uker så er det ikke sikkert du er kvitt det... man skal alltid ta en kontrollstix etter endt kur.-- symptomene kan forsvinne men ikke alle bakteriene... og da vil de blusse opp etter en stund[:)]

OG ikke minst er det ikke bra å gå med en UVI når man er gravid!
En UVI kan lett slå seg på nyrene og ende i en nyrebekkenbetennelse, noe som ikke er bra for mor eller foster[&:]

ahh sånn ja[;)]
førstegangen så hadde det utslag, neste gang bare litt så han ga meg den miste bare for skikkerhetskyld ... men var vist egentlig ikke uvi [&:][8|]

får ta me en urinprøve i morgen, trenger jeg å bestille time til det tro[8|]

bare levere inn fersk urinprøve hos legen det... ingen time..
husk at å gå med uvi i svangerskapet trenger ikke gi symptomer, MEN det kan føre til fortidlig fødsel....

ORIGINAL: gira

OG ikke minst er det ikke bra å gå med en UVI når man er gravid!
En UVI kan lett slå seg på nyrene og ende i en nyrebekkenbetennelse, noe som ikke er bra for mor eller foster[&:]

nå vet jeg jo ikke om det er det da, men skal gå inn me en urinprøve i morgen istede for å vente til jm på tordagen[;)]

bare ta morgenurinprøve og lever inn på labratoriet på legesenteret ditt, de tar raskt en stick for å sjekke det. Lykke til[;)]

jeg tar stix ofte på jobben for å utelukke uvi, hehe    så har jeg selexid på lager just in case

jeg fikk såpass med tbl sist at jeg bare skulle begynn epå kuren når jeg merket ubehag neste gang....

er så dumt å måtte gå på legevakten i en helg eller noe sånnt....

Ble imun mot selexid etter også ha vært kronisk plaget med det i mange år...........og jeg har også liggende et resept med 4 uttak på[;)]
Men *bank i bordet*, jeg har ikke hatt det siden jeg ble gravid forrige gang[:D][:D][:D][:D][:D]

Tips til de som er plaget med urinveisinfeksjon......

På helsekost butikk har de tranebær tabletter, det fungerer som bare det...samme dagen!

Supert å ha i huset, så straks du kjenner antydning til at det kanskje kommer så er det bare å hive innpå, så er det borte før det rekker å bli noe.

Hva gjør at man får dette da? Har vært syk i to uker nå, kan det ha noen sammenheng med det? Har aldri hatt det før da, og jeg er ofte syk..[8|]

ORIGINAL: Lissyjane

Det kan være alt mulig det. Du kan ha vært kald på beina eller sittet på en kald stol eller...det kan som sagt være alt mulig hehehe...jeg får det bare sånn helt plutselig jeg oxo.. Det er ikke alltid de er en grunn til det..man er spessielt utsatt når man har eller nettopp har hatt mensen. Men dukan fint ha fått det når du var syk oxo

Syns bare det er så merkelig at jeg har fått det NÅ liksom, etter 25 år..[;)] Men da får jeg rase nedenom legen min imorra tidlig![;)]

ORIGINAL: Lissyjane

Hehehe ja den kommer når den vil den. Om du har det så prøv å ikke hell i deg for mye sukker;) Nyrene trenger å få renset seg:)) Det er mitt råd til deg. Drikk uansett masse vann og hold deg varm[:)]

Du, vettu, jeg har vært hos legen endel ganger i det siste for jeg har så utrolig ubehag på høyre side av magen.. Kanskje dette kan ha sammenheng med at jeg har "vondt i nyra"??[8|] Da er det rett på renselseskur og ned med mange liter vann om dagen asså, om det kan hjelpe!!

ORIGINAL: *januarmamma*

i har akkurat hatt d... hell på me antibiotika no, så gått over... va sinnsykt vondt!! satt og grein på dassen på d værste... [&:][:D] skikkelig svie og va til og med vondt å sette me ned av og til... + feberfølelse.. slapp, vondt i musklan osv...

Det har omtrendt jeg også gjort idag- men har jo ikke skjønt hva som har vært galt, før jeg snakket med søsteren min![:D] Jepp, rett på antibiotika imorra![:D]

Back
Topp