Urinveisinfeksjon

Stavangerdame

Flørter med forumet
Hei,

Har fått påvist uvi 2 ganger så langt i svangerskapet og er per d.d. 15+6 og er midt i kur nå. Har aldri visst at dette er så farlig, men tydeligvis er det det i graviditeten. Gikk på samme antibiotika sist som nå, men jeg vet ikke om jeg ikke ble kvitt det ved sist kur eller om det er kommet tilbake ved et senere tidspunkt. Har noen erfaringer, tips på dette tema? Har tidligere gått på ekstremt mye antibiotika og er redd for at antibiotikaen ikke virker like godt lenger pga at det ble påvist ny uvi igjen. Har andre også opplevd å få det tilbake? Har forresten gått igjennom konisering for noen år siden da jeg hadde grad 3 celleforandringer i livmorhals. Vet ikke om dette har noe å si.

Har ingen erfaringer på temaet da jeg ikke har hatt urinveisinfeksjon i svangerskapet. Men denne gangen kan du jo kanskje få legen til å sjekke om du virkelig har blitt kvitt det etter AB kuren er ferdig? Så du VET du er kvitt det :happy: Annet enn det så er det vel de typiske rådene, drikke mye vann og tranebær juice. Være nøye på å tisse etter samleie osv. Håper du er på siste kuren nå, krysser fingrene!

Jeg slet med residiverende uvi i mange år, og har vært igjennom mange antibiotika kurer og nyrebekkenbetennelse. Har foreløpig ikke hatt det i svangerskapet. Jeg gikk fast på tranebær kapsler, drakk mye tranebær, appelsin og grapefrukt juice, tok c-vitamin brusetabletter blandet med varmt vann, unngikk kaffe. Du har kanskje tenkt på eventuelt hvilke ting det er som gjør at du får tilbakefall, om det er faktorer knyttet til samleie eller andre ting. Og ta en ny prøve etter endt antibiotika kur :happy:

Har ingen erfaringer på temaet da jeg ikke har hatt urinveisinfeksjon i svangerskapet. Men denne gangen kan du jo kanskje få legen til å sjekke om du virkelig har blitt kvitt det etter AB kuren er ferdig? Så du VET du er kvitt det :happy: Annet enn det så er det vel de typiske rådene, drikke mye vann og tranebær juice. Være nøye på å tisse etter samleie osv. Håper du er på siste kuren nå, krysser fingrene!
Ja har vært å levert inn urin for å få sjekket om kuren virket denne gang. Dumt å gå med det lenge og tro at det er kvitt når det fremdeles er der. Om dette var tilfelle. :happy:

Jeg slet med residiverende uvi i mange år, og har vært igjennom mange antibiotika kurer og nyrebekkenbetennelse. Har foreløpig ikke hatt det i svangerskapet. Jeg gikk fast på tranebær kapsler, drakk mye tranebær, appelsin og grapefrukt juice, tok c-vitamin brusetabletter blandet med varmt vann, unngikk kaffe. Du har kanskje tenkt på eventuelt hvilke ting det er som gjør at du får tilbakefall, om det er faktorer knyttet til samleie eller andre ting. Og ta en ny prøve etter endt antibiotika kur :happy:
Tusen takk for tips, skal gå til innkjøp av disse tingene. Funker vel også til forebygging så vel som for å kvitte seg med det? :Heartred

Tusen takk for tips, skal gå til innkjøp av disse tingene. Funker vel også til forebygging så vel som for å kvitte seg med det? :Heartred
Jeg brukte det også som forebyggende i en periode der jeg hadde hyppig uvi, spesielt tranebærkapsler. Har sett på disse forpakningene at det står at man skal rådføre seg med lege før man tar tranebær tilskudd i graviditet :happy: Håper du blir bedre, og at du slipper å slite mer med det i graviditeten:Heartpink

Fikk påvist UVI tidlig i forrige svangerskap, jobber i helsevesenet og får ikke prioritert tissepauser på jobb. Har penicillinallergi, men det var høyt utslag på dyrkning så blæra måtte saneres. Tok en kur med Selexid, fikk reaksjon i form av utslett, men fullførte kuren. Var selvsagt livredd for å få det igjen, men fastlegen ba meg stille alarmer hver 2. time, gå på do og tømme blæra. :)
Så enkelt, men så vanskelig. Hadde ikke flere UVI gjennom svangerskapet.

Back
Topp