Urinveisinfeksjon ??

momtb❤️

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Hei! Jeg er 9+1 i dag og det stikker noe j**** når jeg tisser. Smertene sitter nederst i magen. Jeg har aldri hatt urinveisinfeksjon før men vet om mange som har hatt det og symptomene er like men mine. har legetime på tirsdag, usikker på om jeg skal vente til da. Noen erfaringer der ute ?

Hei! Jeg er 9+1 i dag og det stikker noe j**** når jeg tisser. Smertene sitter nederst i magen. Jeg har aldri hatt urinveisinfeksjon før men vet om mange som har hatt det og symptomene er like men mine. har legetime på tirsdag, usikker på om jeg skal vente til da. Noen erfaringer der ute ?

kjøp en hjemmetest på apoteket? da får du vertfall en pekepinn!:)
Drikk masse appelsinjuice! Jeg klarer ofte å drikke det vekk med appelsinjuice og andre sure drikker.

Jeg hadde dradd på legevakta og fått dem til å sjekke. Hos meg så hjelper det ikke å drikke mye, og det å drikke appelsinjuice / tranebærjuice er bare kjærringråd.
Om jeg husker rett så skal man være oppmerksom på urinveisinfeksjoner når man går gravid.

Greit å få det sjekka, de tester vel bare en urinprøve på legevakta, burde gå fort.

Tranebærjuice hjelper når jeg begynner å få uvi. Men litt lavere terskel for sjekn i svangerskapet.

Jeg hadde UVI i uke 5-6. Nesten umulig å oppdage med de andre symptomene. Tok hjemmetest og fikk Selexid av lege. Hatt mye UVI og får det lett. Ble mye bedre! Ikke gå med UVI. Det kan gå til nyrene om ubehandlet. Snakker dessverre av erfaring, og det er ikke noe man vil ha.

Takk for svar ! Sjekket først hjemme, den var positiv. Dro på legevakten og fikk bekreftet det. Da blir det en kur med antibiotika på meg. Dette var absolutt lurt å få sjekket ja;)

Back
Topp