Urinveisinfeksjon

Mia_mini

Elsker forumet
Forrige uke ble jeg plutselig svimmel.
Merket det når jeg snudde meg på natten, og utover neste dag. Dag 2 dro jeg til legen.
Da viste det seg at jeg hadde uvi. Og eneste "symptom" var at jeg var svimmel :wideyed:

Jeg tenkte det var greit at flere fikk vite at dette.
Så ikke vent lenge med å dra til legen om du plutselig blir svimmel.
 
Uffda, urinveisinfeksjon er grusomt. Godt du fikk hjelp ☺️ Masse god bedring! Selv er jeg svimmel i perioder fordi jeg har lav matlyst og litt litt lavt blodtrykk. Jeg har dog ikke uvi, sjekket det på 12-ukers kontroll i dag. Svimmelhet er ikke et symptom på uvi, så det var godt jobbet av legen og tenke på å ta en test. Ikke bra å gå for lenge med det som gravid.

Tenker at en bør oppsøke lege ved alvorlig eller vedvarende svimmelhet.
 
aldri hatt UVI før, men har kjent på litt svimmelhet her og der. Hvordan er denne svilmmenheten du opplevde ift feks litt lavere blodtrykk, hvis du kan sammenligne?
 
aldri hatt UVI før, men har kjent på litt svimmelhet her og der. Hvordan er denne svilmmenheten du opplevde ift feks litt lavere blodtrykk, hvis du kan sammenligne?

Har også lavt blodtrykk, så det var egentlig det legen trudde var grunnen, men tok en test uansett.
Så flaks var det.
Har hatt jernmangle før, og kan sammenligne med det. Svimmelheten kom veldig plutselig på, og ingenting hjalp. Ikke mat eller hvile. Når jeg snudde meg i senga midt på natten, så kjente jeg fortsatt at jeg var svimmel.
Ved jernmangel kom det sakte, og hvile hjalp. Samt litt mat.
Blir fortsatt svimmel om jeg reiser meg fort, det er nok lavt blodtrykk. Det går fort over.
 
Har også lavt blodtrykk, så det var egentlig det legen trudde var grunnen, men tok en test uansett.
Så flaks var det.
Har hatt jernmangle før, og kan sammenligne med det. Svimmelheten kom veldig plutselig på, og ingenting hjalp. Ikke mat eller hvile. Når jeg snudde meg i senga midt på natten, så kjente jeg fortsatt at jeg var svimmel.
Ved jernmangel kom det sakte, og hvile hjalp. Samt litt mat.
Blir fortsatt svimmel om jeg reiser meg fort, det er nok lavt blodtrykk. Det går fort over.

Skjønner, da høres det ut som noe i et helt annet nivå. Så bra at du fant ut av det fort! Har tatt kontakt med legekontoret, skader aldri å bare få det sjekket, tenker jeg! :cat:
 
Skjønner, da høres det ut som noe i et helt annet nivå. Så bra at du fant ut av det fort! Har tatt kontakt med legekontoret, skader aldri å bare få det sjekket, tenker jeg! :cat:

Nei, det er mye bedre å sjekke en gang for mye :)
Man har vist mye lettere for å få nyrebekkenbetennelse når man er gravid, så best å teste mye.
 
Back
Topp