Urinveisinfeksjon...?

Konemor001

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Hvor er det vondt/svie ved urinveisinfeksjon? Er det i blæra, som kjennes ut som nedre del av magen? Eller svie i urinrøret?
Dette er sikkert for noen er rart spørsmål, men jeg spør fordi jeg rett og slett ikke har noen erfaring. Og det står ikke så veldig mye spesifikt om dette på Internett, annet enn at det er svie/vondt ved vannlating.
 
Mer svie i urinrøret ved vannlating. Så kjennes det ofte ut som du må på toalettet HELE tiden.

Men i graviditeten kan man ha mindre symptomer på uvi visst, jeg har aldri hatt det i graviditene,men har hatt det noen ganger utenom.
 
Jeg har hatt uvi en gang (ikke i forbindelse med svangerskap), og da kjentes det ut som jeg pissa piggtråd, i tillegg til sånn skikkelig nedtrykk i blæra på slutten av urineringen. Kjentes også ut som jeg måtte på do HELE tiden, men kom bare noen få dråper hver gang.
 
Har hatt mye UVI både i og utenom svangerskap.
Når det er UVI utenom svangerskap er er det tydelige symptomer, må tisse hele tiden - men kommer bare 1 dråpe, pluss det føles som man tisser piggtråd.

i alle UVIene jeg hadde i forrige svangerskap, hadde jeg aldri ett eneste symptom utenom utslag på urinprøve hos legen.
 
Ok.

Jeg kjenner mer på vondt nederst i magen, spesielt på slutten når jeg tisser når blæra tømmer seg. Det er ingen svie eller noe som kjennes ut som piggtråd i urinrøret når jeg tisser. Jeg kjenner heller ikke at jeg må tisse hele tiden.

Jeg får levere en urinprøve på legekontoret på mandag, og høre om det evt. kan være noe annet.

Tusen takk for svar!
:happy:
 
Back
Topp