Urinveisinfeksjon

Bkno1610992

Andre møte med forumet
Våkna brått med intens svie i høna i dag og ba til alle verdens guder om at det ikke var UVI som hadde kommet på besøk. Med min supre flaks så ble ting selvfølgelig mye verre utover dagen og jeg fikk time hos den elendige legevakten, hadde høyt utslag på UVI.. Fikk heldigvis påbegynt en kur og ting er allerede bedre!
Men jeg er så utrolig redd for at penicillin skader den lille i magen på noe vis.. Prøver og tenke positivt, men tankene om at dette ikke kommer til å gå bra bare brer seg over meg. Hjalp ikke akkurat så mye når det var en tydelig veldig uerfaren lege jeg fikk time hos, som satt å googla hvilke medisiner han kunne gi meg.
Er det andre som har erfaringer med urinveisinfeksjon så tidlig i svangerskapet? Er selv straks 10uker og fikk utskrevet Penomax (noe jeg heller ikke tåler, men det var det eneste de hadde.. så er forberedt på å henge med hodet over doskåla senere i kveld, haha)
 
Ånei, uff!:Heartred Håper du føler deg bedre i morgen og att medisinen funker i rakettfart! Har aldri hatt det selv, men regner med legen da sjekket ut hvilken kur han kunne gi deg siden du er gravid, og da skal det jo være trygt:shy: Er jo mange gravide som sliter med UVI i svangerskap, så dette må jo være grei info for en lege å finne ut av. Masse god bedring til deg:smiley-angelic003
 
Jeg har hatt det. Måtte ta to kurer for å bli kvitt det. Spurte legen og farmasøytn på apoteket om det kunne være farlig. Og det er det ikke så lenge man ikke tar det over flere uker. Det er nesten "farligere" å ikke bli behandlet.
Tålte heller ikke penomax som var den siste kuren jeg fikk..slet skikkelig med å få det i meg siden det lukter å smaker grusomt.. men ble kvitt uvi'n :)
 
Jeg er uke 16 og har hatt uvi 3 ganger allerede. Det er veldig vanlig hos gravide, og medisinene du får er ikke farlig for fosteret :) God bedring til deg!
 
Jeg er uke 16 og har hatt uvi 3 ganger allerede. Det er veldig vanlig hos gravide, og medisinene du får er ikke farlig for fosteret :) God bedring til deg!
Kan jeg spørre deg når i løpet du kontakter legen? Og får du da akuttime? Jeg kjenner noen ganger at jeg kan ha symptomer på UVI i sånn 1 time, men så drikker jeg mye vann og så forsvinner det og kommer gjerne tilbake en uke senere og så samme greia. Jeg har tenkt at jeg bare er dehydrert, men bør man egentlig ringe legen bare man kjenner antydning til UVI?
 
Kan jeg spørre deg når i løpet du kontakter legen? Og får du da akuttime? Jeg kjenner noen ganger at jeg kan ha symptomer på UVI i sånn 1 time, men så drikker jeg mye vann og så forsvinner det og kommer gjerne tilbake en uke senere og så samme greia. Jeg har tenkt at jeg bare er dehydrert, men bør man egentlig ringe legen bare man kjenner antydning til UVI?

Ring øyeblikkelig hjelp (tror nummer er 116117 overalt) og forklar til de. Jeg gjorde det nå når jeg hadde mistanke. Fikk svar i løpet av 10 min etter levering av urinprøve. Dette er sikkert forskjellig fra plass til plass, men om du sier du er gravid så vil de nok prioritere deg ekstra. :)
 
Kan jeg spørre deg når i løpet du kontakter legen? Og får du da akuttime? Jeg kjenner noen ganger at jeg kan ha symptomer på UVI i sånn 1 time, men så drikker jeg mye vann og så forsvinner det og kommer gjerne tilbake en uke senere og så samme greia. Jeg har tenkt at jeg bare er dehydrert, men bør man egentlig ringe legen bare man kjenner antydning til UVI?
Jeg har funnet det ut når jeg har tatt tisseprøve hos lege og jordmor, har ikke hatt symptomer på uvi. Så jeg ville tatt kontakt hvis du kjenner antydning til det. Du vil da få hastetime :)
 
Back
Topp