Urinveisinfeksjon

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
noen som har hatt det mens dere går gravid? Var hos jordmor nå og var litt bakterier inurinen som kanskje tydet på urinveisinfeksjon, må ta ny urinprøve hos legen imorgen. Blir så bekymret, er førstegangsig tenker alle mulig negative tanker. Er det farlig å gå på antibiotika som gravid??

Ikke hatt det, men vet det er veldig vanlig når man er gravid. Helt ufarlig, og du får antibiotika som er trygg for babyen i magen :) så ikke noe å være bekymret for :)

Har hatt 5 uvi under svangerskap. Har brukt 3 ulike medisiner, alt har gått fint med babyen. Det er viktig å behandle, ellers så kan det føre til for tidlig fødsel..

noen som har hatt det mens dere går gravid? Var hos jordmor nå og var litt bakterier inurinen som kanskje tydet på urinveisinfeksjon, må ta ny urinprøve hos legen imorgen. Blir så bekymret, er førstegangsig tenker alle mulig negative tanker. Er det farlig å gå på antibiotika som gravid??

Det er ikke sikkert du har det engang. Hos meg sendte JM prøven til dyrking etter litt forhøyde verdier, men hun sa det like godt kunne komme av utflod. ..og siden jeg ikke har hørt noe, så er det bare det.

Men det er viktig at de sender til dyrking, ikke bare tar ny, for jeg har hatt forhøyde verdier to ganger uten at det er UVI. Helt unødvendig å gå på antibiotika om man ikke har det.

Forrige sv.skap fikk jeg det 2 ganger. Fikk pencillin gikk fint. Ene gangen fant de streptokokker i urinen og jeg måtte få antibiotika under fødsel.
Var ingen problem

Det er ikke sikkert du har det engang. Hos meg sendte JM prøven til dyrking etter litt forhøyde verdier, men hun sa det like godt kunne komme av utflod. ..og siden jeg ikke har hørt noe, så er det bare det.

Men det er viktig at de sender til dyrking, ikke bare tar ny, for jeg har hatt forhøyde verdier to ganger uten at det er UVI. Helt unødvendig å gå på antibiotika om man ikke har det.

Ja den er sendt til dyrkning nå, igår var den på +3 og idag var den på +1, så var jo nesten fin idag. Så får bare vente å se da:)

Æ e litt små plaga me det ja, men det får aldri utvikla sæ. Før æ kjenn på en måte når æ e påtur og få det. Ser misfarging på urin evt tissa OFTE og lite. Så drekk en GO del appelsin juice og spis sitron før å forebygg dette, håpe dette hjelp. Hjalp før æ blei gravid i såfall hehe :) Æ ska snakk me legen min på onsdag når æ ska på ultra om æ kan ta tranebær, før det sto på pakken at om man hadde had nyrestein så sku man ikke ta det, og det har æ had 2 ganga så ja :(

Back
Topp