Urinveisinfeksjon

DreamsComeTrue

Forelsket i forumet
Er det noen andre her som er plaget med det? I såfall har dere fått antibiotika? Jeg hadde en mild infeksjon for to uker siden og fikk ikke antibiotika, har drukket masse vann og tranebær. Hadde sex i dag og merket en forferdelig smerte og en skikkelig urinveisinfeksjon. Dro til legen og fikk antibiotika "xormax"?? Leste på pakken at den anbefales ikke til gravide de tre første mnd.... Men legen gir det vel ikke uten grunn. Noen andre som har erfaringer?

Har ingen erfaring selv, men hadde ikke tatt det hvis det står at det ikke er anbefalt. Leger kan jo gjøre feil. Er bare mennesker de også.

Jeg ville nok hørt med legen en gang til. Kan jo hende han ikke tenkte noe over det da han skrev dem ut.

Var plaget med det i min 1 graviditet. Fikk da selexid

Alle gjør feil noen ganger, gå til legen og spør om det er riktig siden du er gravid, eller spør farmasøyten på apoteket :)
Kan hende legen er usikker på de ulike typene antibiotika som gravide kan bruke og da burde farmasøyten kunne det :)

Tusen takk for alle svar, ringte en annen lege for å forsikre meg at det er OK å bruke den kuren. Det var greit så nå er jeg heldigvis mye bedre... Unner ingen dette.

Huff, det er så vondt :( Jeg hadde det 3-4 ganger sist, til og med under fødselen så da gav dem meg antibiotika intravenøst. Ellers så var det selexid jeg fikk

Er det noen andre her som er plaget med det? I såfall har dere fått antibiotika? Jeg hadde en mild infeksjon for to uker siden og fikk ikke antibiotika, har drukket masse vann og tranebær. Hadde sex i dag og merket en forferdelig smerte og en skikkelig urinveisinfeksjon. Dro til legen og fikk antibiotika "xormax"?? Leste på pakken at den anbefales ikke til gravide de tre første mnd.... Men legen gir det vel ikke uten grunn. Noen andre som har erfaringer?

E sykt plaga sia æ frys endel, spesielt på føtern på vinter. Da kan man få det. Har aldri per dags dato tad NOE form før medisina. Æ har heller drukket my appelsin juice, før da går uriveisinfeksjon tilbake. Veit mange ikke trur på dette osv, før det e fra gammelt av, men det har funka på mæ alle gangan. Æ kjenn antydning te at det kommer eller e på gang så drekk æ appelsin juice noen daga pempa første dagen så roa ned etter noe daga. Har funka alle di 10 åran æ har vært plaga <3
E jo ett allternativ og prøv :)

Tranebærjuice skal visst være bra mot uvi, men alt som har syre i seg vil dempe smertene :)

Jeg fikk også en helvetes urinveisinfeksjon i går, så vanvittig vondt! Fikk selexid av legen siden jeg er gravid. Et spørsmål: jeg er også plaga av kvalme og kasta nettopp opp, må jeg da ta ny antibiotika? Er det trygt? Noen som har spurt legen sin om det og fått svar?

Jeg fikk også en helvetes urinveisinfeksjon i går, så vanvittig vondt! Fikk selexid av legen siden jeg er gravid. Et spørsmål: jeg er også plaga av kvalme og kasta nettopp opp, må jeg da ta ny antibiotika? Er det trygt? Noen som har spurt legen sin om det og fått svar?
Nei det må du ikke gjøre. Rakk pillen å være i kroppen noen min før du kastet den opp?

Jeg har tidligere vært mye plaget med det. Fått en forebyggende medisin som heter hiprex, og har gått fra ca 7 antibiotika kurer i året til ca 1. Jeg skal fortsette med denne under graviditeten.

Nei det må du ikke gjøre. Rakk pillen å være i kroppen noen min før du kastet den opp?

Jeg kastet opp 30-40 min etterpå, og kasta også opp appelsinjuicen jeg drakk før jeg tok pillen. Kjente igjen smaken på antibiotikaene i halsen min..!

Jeg kastet opp 30-40 min etterpå, og kasta også opp appelsinjuicen jeg drakk før jeg tok pillen. Kjente igjen smaken på antibiotikaene i halsen min..!
Da har kroppen rukket å ta opp det den trenger av antibiotikaen så du må ikke ta ny :) God bedring!

Da har kroppen rukket å ta opp det den trenger av antibiotikaen så du må ikke ta ny :) God bedring!

OK! Jeg ringte til apoteket og de mente jeg måtte ta ny, fordi visstnok tar det opp mot en time for selexid å bli tatt opp i systemet? Mulig 30 min er nok og at det de sa bare er ytterste grensene.

OK! Jeg ringte til apoteket og de mente jeg måtte ta ny, fordi visstnok tar det opp mot en time for selexid å bli tatt opp i systemet? Mulig 30 min er nok og at det de sa bare er ytterste grensene.
Så lenge apoteket sa det er ok er det sikkert det, men legen min mente 30 min var nok. Sikkert mange meninger om det. Så lenge det ikke er farlig å ta en til er det jo greit :)

Så lenge apoteket sa det er ok er det sikkert det, men legen min mente 30 min var nok. Sikkert mange meninger om det. Så lenge det ikke er farlig å ta en til er det jo greit :)

Flott, håper 30 min er nok for jeg tok en til og kastet den også opp etter 30 min! Tar ikke flere nå. Kan hende jeg ikke tåler Selexid så godt, lest på nett at flere andre og har blitt ekstra kvalme av den..?

Flott, håper 30 min er nok for jeg tok en til og kastet den også opp etter 30 min! Tar ikke flere nå. Kan hende jeg ikke tåler Selexid så godt, lest på nett at flere andre og har blitt ekstra kvalme av den..?
Jeg har alltid måtte spise et stort måltid samtidig som jeg tar Selexid. Uten masse mat i magen har jeg blitt veldig dårlig. Så om du klarer det så spis feks to brødskiver eller middag når du tar de :)

Jeg har alltid måtte spise et stort måltid samtidig som jeg tar Selexid. Uten masse mat i magen har jeg blitt veldig dårlig. Så om du klarer det så spis feks to brødskiver eller middag når du tar de :)

OK takk, Kristin! Matlysten er heller ikke på topp, men skal prøve det neste pillerunde.

Back
Topp