Urinveisinfeksjon

UVI kan i verste fall starte fødselen fordi livmorhalsen kan bli veldig irritert.
Men det som er farlig er nyrebekkenbetennelse. Det kan sitte hardt i, gjøre forferdelig vondt og medisinene du får er ikke helt bra for babyen.

Noen leger regner ikke UVI som et "gravidsymptom" så jeg opplevde å ha måtte betale for det, men de fleste leger er klar over at det er økt fare for dette og man slipper å betale.
Men i teorien skal man egentlig betale for det :(

UVI kan i verste fall starte fødselen fordi livmorhalsen kan bli veldig irritert.
Men det som er farlig er nyrebekkenbetennelse. Det kan sitte hardt i, gjøre forferdelig vondt og medisinene du får er ikke helt bra for babyen.

Noen leger regner ikke UVI som et "gravidsymptom" så jeg opplevde å ha måtte betale for det, men de fleste leger er klar over at det er økt fare for dette og man slipper å betale.
Men i teorien skal man egentlig betale for det :(
Takk for svar! Fikk gratis time :D

Jeg fikk beskjed hos jordmor at jeg bare skulle gå på legekontoret å levere urinprøve på laboratoriet der. Hun sa at jeg ikke trengte å bestille time for å få det sjekket.

Jeg buker ikke å betale for legetime for UVI under svangerskap, betaler kun for antibiotika. UVI kan trigge frem sammentrekninger i livmoren, og dermed forårsake spontanabort hvis det er tidlig, eller for tidlig fødsel. Tror det er svært sjelden det skjer. Hos gravide skjer det oftere spredning fra ubehandlet UVI til nyrebekkenbetennelse. Drar man til lege tidlig ved symptomer eller mistanke, er det større sjanse for å unngå det :-) Slik har jeg forstått det, har måttet gå på utallige kurer mot UVI :-( Plagsomme greier!

Back
Topp