Urinveisinfeksjon?

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Noen som har hatt dette under dette eller andre svangerskap? Lurer på hvordan det kjennes ut..

Har ikke hatt det under svangerskap, men det gjorde vondt når jeg stisset. Skikkelig vondt speielt mot slutten. Også kjennes det ut som om man må på do hele tiden! Jeg husker det veldig godt at det var skikkelig vondt å holde seg senda man akkurat har vært på do og tisset. Tror ikke det er noe fare for at man har dette under graviditet. Det er jo bare en bakteriell infeksjon tror jeg.

Jeg har vært så heldig å få dette nå nylig. Jeg gikk til legen fordi jeg trodde jeg begynte å få rier, hadde mage og ryggvondt som i mens smerter. Ble bedt om å ta en urinprøve og den var visst positiv. Har ikke vondt når jeg tisser, og ingen feber, kvalme eller lignenede så jeg hadde ingen anelse om at det var sånn det kunne kjennes ut. Tisset jo ofte, men tenkte ikke over det siden jeg er gravid :) Lukten på urinen forandret seg litt, så det burde kanskje gitt meg ett hint..

Oi så srart at det er så forskjellig!! Det hadde jeg ikke tenkt over.

Jeg hadde det helt i begynnelsen av graviditeten, jeg måtte på do hele tiden og etter jeg hadde vært på do føltes det ut som jeg måtte igjen. Det svidde av og til når jeg tisset og kom noen dråper blod to ganger. Ellers var det bare at jeg måtte veldig ofte på do. Er jo bare å levere urinprøve hos legen så får du svar ganske kjapt.

Jeg har hatt dette flere ganger... Da jeg hadde de før jeg ble gravid var det svært smertefullt å tisse og jeg måtte konstant tisse, men bare lit hver gang... Jeg hadde det to ganger og visste da fort hva det var. Da jeg var gravid sist fikk jeg det påvist på hver eneste kontroll og gikk på antibiotika flere ganger til jeg bare sa nei, nå venter jeg en måned og ser så får jeg heller ta en kur rett før fødselen... Jeg hadde ingen symptomer noen av gangene under svangerskapet.

ej he hatt kronisk urinveisinfeksjon med begge mine,gjekk på antibiotika fra begynnelse te slutt :-( dinna gangen her he ej enda ikkje fått det :-) enten hadde ej alle symptom
va så gale av og til at ej tissa blod va rø/rosa do vatn :\ og ej kneip mej fast i do når ej pissa for det var så jævlig låkt og ej kunne ha feber og andre ganga slo det berre ut på urinprøve.når man er gravid kan man ha uvi uten å merke det.så veldig viktig å huske urinprøver damer!!!!!

Har ingen typiske uvi symptomer.. Men får veldig vondt nede på venstre side av magen endel ganger iløpet av dagen.. Var hos legekontoret isted, jordmoren der tok en stix som var negativ heldigvis. men smerten er der jo ennå, hun mente det kunne vere ligamentsmerter eller smerter i forhold til bekkenet..

Det kan godt bare være smerten du får når livmoren vokser.. Den kommer ofta bare på en side... Er stixen negativ har du iallefall ikke uriveis:)

Back
Topp