Urinveisinfeksjon?

Engi89

Glad i forumet
Mistenker at jeg har fått en aldri så liten urinveisinfeksjon... Har aldri hatt det før, men har løpt på do i ett sett i hele dag og det svir når jeg tisser. Det blir bare verre for hver gang jeg må tisse, så jeg googlet sympomene på u.i., og tror nok det er det jeg har... Sendte nettopp mld til jordmor, siden jeg leste at gravde må på antibiotikakur dersom de har u.i... Men jeg var hos jordmor tirsdag forrige uke, og da var det ingen tegn til infeksjon i urinprøven. Er det noe som kommer veldig brått, eller? Og hva går en slik antibiotikakur ut på?

Tjuhu! :) Jeg hadde det i starten og mistenker at jeg har fått det igjen. Plutselig dukker det opp ;) Jeg fikk en 10dagers kur med piller beregnet for gravide med UVI. Null stress og det forsvant etter kuren, nå er det jo mest sannsynlig tilbake da så det jeg skal gjøre er følgende: 

Kjøpt meg glass å tisse på, på apoteket - drar til legen onsdags morgen og leverer en urinprøve - spør dama som tar prøven om hun bare kan se om jeg har uvi. Hvis det er positivt sier jeg ifra til legen. Venninna mi anbefalte å gjøre det sånn så slepper man å bestille time og styre. Er greit å se inn i mellom hvis man mistenker det :) Nå skal jeg inn til legen for å få ordnet en del andre greier da, men man trenger ikke det :)

Jeg har hatt ca. 30 slike infeksjoner=/ Så virker som det er det du har...

Det kan komme ganske brått ja. Og kuren går fra enten 5 til 10 dager med en antibiotika som er tar bakterier i urinen. Aldri hatt UVI når jeg er gravid så hvordan forløpet er der vet jeg ikke..

åh, det er vondt med uvi. lever en urinprøve hos legen din (du kan bare stikke innom å gjøre det). tar ikke mange timene etter man får antibiotika før man kjenner bedring :)

Var hos legen med urinprøve i dag, og testen var positiv. Så da trodde jeg rett ihvertfall...

Back
Topp