Urinveisinfeksjon

orkide 04 og 07

Elsker forumet
Noen som har hatt det i svangerskapet her?

Jeg må tisse veldig ofte, men bare litt av gangen. Jeg har ikke noen andre klare symptomer. Jeg våkner ikke på natten, tisser bare ofte på dagen. Vet det er vanlig å tisse ofte tidlig og sent i svangerskapet, men nå er jeg jo midt i. Det er jo liksom ikke bare å levere en urinprøve på legekontoret heller siden det er påske...

jeg har det på samme måte, men jeg må av og til opp på natta også...Tror nok at det er normalt!
og du har jo ingen andre plager ,så det er sikkert ikke noe å bekymre seg over!

jeg tror jeg har det...
skulle ringe tilbake til legen på onsdag å høre hva resultatet på prøven var,men kom ikke igjennom..
så får vente til tirsdag å høre..

har ikke hattnoe slikt probl..men tisser som vanlig men ganske ofte.er dritt lei av å gå på do[:'(]

Jeg ringte til legevakten og fikk beskjed at jeg skulle komme med en urinprøve. Det viste seg at jeg hadde urinveisinfeksjon og jeg fikk medisin. Det skal bli deilig å slippe all denne tissinga.

den siste uken har jeg vært sånn hele tiden, løper på do som om jeg skulle tisse på meg, så kommer det nesten ingenting, men gjør jo heller ikke noe vondt, bare irriterende at blæra er fort full nå... så sparker jo snuppa på blæra at jeg må løpe enda en gang[;)][;)] tror nok det er ganske normalt jeg

ORIGINAL: 04mamma

Jeg ringte til legevakten og fikk beskjed at jeg skulle komme med en urinprøve. Det viste seg at jeg hadde urinveisinfeksjon og jeg fikk medisin. Det skal bli deilig å slippe all denne tissinga.

Fikk du bare medisin el måtte du ta en undersøkelse?

ORIGINAL: Blue_Angel

jeg tror ikke jeg har det, for di 2 gangen jeg har hatt det i mitt liv så (unnskyld meg for det jeg skriver nå men) tisser jeg nesten bare blod...

men det virket kanskje som jeg var på vei til å få det på siste kontroll så jeg får se på kontrollen på onsdag...

Virket sånn på sykesøstra som sjekket meg at jeg var på vei til å få det...
har ikke noe vondt når jeg tisser..må bare på dass veldig ofte..

ORIGINAL: cazy

ORIGINAL: 04mamma

Fikk du bare medisin el måtte du ta en undersøkelse?

Legen lyttet på meg og kjente på magen og ryggen min. Da jeg fikk svar på urinprøven måtte de se på den i mikroskop for se hvilke bakterier jeg hadde i urinen for å få riktig antibiotika. Jeg hadde ikke vondt, men måtte tisse heeele tiden og det kom bare litt om gangen. Jeg er allerede mye bedre nå.

jeg har tisset likt hele tiden føler jeg, springer på toalettet 1 gang pr. time så kommer det et eggeglass om gangen

ORIGINAL: bendik81

jeg har tisset likt hele tiden føler jeg, springer på toalettet 1 gang pr. time så kommer det et eggeglass om gangen

Hvis det har vært sånn hele tiden og det ikke har gitt utslag på urinprøvene du har levert på kontrollene er det sikkert ingenting. Den dagen jeg dro til legevakta måtte jeg tisse flere ganger i timen og følte jeg aldri ble ferdig.

Men hvis man er i tvil er det veldig enkelt å finne ut om man har urinveisinfeksjon. Det er bare å levere en urinprøve.

det er sånn det er med meg også...Jeg har ikke vondt i det hele tatt..
De skulle sjekke urinen min før påske også skulle jeg ringe dagen etter,men da kom jeg ikke igjennom til legen så må ringe i morra i stede...

hatt 3 ganger allerede, men lite i forhold til før jeg ble gravid, når jeg hadde 14 ganger på 1 år! haha. komisk. nå har jeg ikke hatt det på 4 mnd, så de tre var på rekke og rad tidlig i svangerskapet. hadde lite symptomer på to av dem. veldig vanlig når man er gravid! men så er det også vanlig å tisse masse og lite også da, så vanskelig å si! uansett er det veldig kjapt og greit å behandle det med antibiotika:) 

å ha urinveisinfeksjon kan være ganske smertefult. hadde selv dette rett før jul, og jeg gikk ikke til legen med en gang...dette resulterte i at det gikk til nyrene. KJEMPE VONDT!!
så stå tidlig opp i morgen og lever en urinprøve til legen din, dette trenger du ikke time til, for det tar kontorsøster seg av. Husk at det MÅ ALLER helst være morgen urin.
Hilsen hjelpepleier og gravid [:)]

Back
Topp