Urinveisinfeksjon ymptomer - negativ test

Timo

Glad i forumet
Februarlykke 2016
Er helt sikker på at jeg har UVI (tisser hele tiden selv om det kommer bare bittelitt, svir og vondt i korsryggen) men testen min hos legen var negativ! Noen som har opplevd noe lignende?
Kan det være "falsk" negativ? Eller tegn på noe annet?

Fikk ikke legetime, men fikk sjekket urinprøven på Lab'en på legekontoret.
 
Så rart! Aldri opplevd selv å få negativ, men det kan jo godt være det er mulig? Evt at det ikke er kommet "langt nok" til å slå ut? Evt for utvannet urin?
Uvi er jo veldig gjenkjennelig ofte, så vanskelig å ta feil. Jeg ville prøvd å få en ny test, og i mellomtiden gått til innkjøp av tranebærkapsler.
 
Jeg fikk negativ test på legevakten. Tisset hele tiden, klassiske symptomer.

Jeg fikk antibiotika ettersom symptomene var så klassiske, og jeg i tillegg er gravid.

Tbl fungerte raskt. Dum som jeg er sluttet jeg å ta de etter 7 tbl, og da kom symptomene tilbake i går. Så nå har jeg startet igjen og irriterer meg over at jeg sluttet i utgangspunktet. Men tenkte "hva om det ikke er uvi og jeg tar tbl uten grunn " så stoppet av dumme grunner
.
 
Jeg fikk nettopp beskjed om at jeg har en streptokokkinfeksjon i urin og må bruke penicillin i ei uke. Ustixen min var negativ,men den ble sendt til dyrkning og det ble oppdaget på det viset. Så når poden våkner, må jeg stikke på apoteket og hente antibiotika.
 
Jobber på legekontor, det er relativt vanlig å få negativ test og likevel ha uvi når man er gravid, derfor skal den sendes inn til dyrking, gravide som har symptomer skal alltid ha antibiotika da det fort kan utvikle seg til nyrebekkenbet.
 
Jobber på legekontor, det er relativt vanlig å få negativ test og likevel ha uvi når man er gravid, derfor skal den sendes inn til dyrking, gravide som har symptomer skal alltid ha antibiotika da det fort kan utvikle seg til nyrebekkenbet.
Jeg og mener dette, jobber på lab. Det er ikke alle typer kokk-bakterier som slår ut på test, disse finner man ved mikroskopering og dyrkning. Regner med de har sendt inn urinen, tror det er standard prosedyre. Ville kontaktet legesenteret og stått "på krava". Uvanlig at de ikke kjenner til dette med kokker. Er man gravid skal man ha lav terskel for å få behandling og.
 
Ringte og snakket med dem og skal levere ny urinprøve i morgen tidlig. Hun sa at hun ikke ville behandle gravide unødvendig.. Men om det er vanlig at testen blir negativ selv om man har det så synes jeg det er litt dårlig gjort av dem å ikke si noe om det.

Håper virkelig testen i morgen blir positiv!! :)
 
Jeg og mener dette, jobber på lab. Det er ikke alle typer kokk-bakterier som slår ut på test, disse finner man ved mikroskopering og dyrkning. Regner med de har sendt inn urinen, tror det er standard prosedyre. Ville kontaktet legesenteret og stått "på krava". Uvanlig at de ikke kjenner til dette med kokker. Er man gravid skal man ha lav terskel for å få behandling og.
Hvor lang tid tar det å få svar på prøver som er sendt til dyrkning ca? :)
 
Hvor lang tid tar det å få svar på prøver som er sendt til dyrkning ca? :)
Det varierer, men kanskje ca 4 dager tror jeg? Kommer ann på hvor det sendes fra og til. Håper du får et tydelig svar på ny test i morgen! Hvis ikke, si at du ønsker at den skal dyrkes (min lege sender alltid prøver fra gravide med symptomer til dyrkning, men greit å spørre for å være på den sikre siden).
 
det skal være vanlig prosedyre å sende urinen inn til dyrkning med gravide som har symptomer.men si det for sikkerhetskyld :) kommer litt ann på hvor lang tid det tar men ca 3/ 4 dager.
 
Hei. Jeg har vært veldig plaget med UVI i flere år, hvor det ofte går rett opp i nyrene før jeg i det hele tatt får symptomer på UVI (veldig slitsomt :-/). I det siste har det ikke slått ut på urinprøvene før det er sendt til dyrking.
Fikk nylig symptomer på nyrebekken betennelse og tok prøver hos legen. Det slo ikke ut på urin og crp var ok, men hadde litt feber. Legen ville da vente på dyrking for å se, for ikke å overbehandle meg når jeg er gravid. Symptomene ga seg fort og jeg har ikke hørt noe om at dyrkingen slo ut så satser på at det er bra :)
 
Back
Topp