Urinveisinfeksjon uten smerter?

LSførstegangs

Glad i forumet
Kan man ha urinveisinfeksjon uten å ha vondt? Jeg må tisse hele tiden. Når jeg kommer ut av do så føles det som jeg må tisse på nytt.. Er det normalt? Er i uke 17..

Kan man ha urinveisinfeksjon uten å ha vondt? Jeg må tisse hele tiden. Når jeg kommer ut av do så føles det som jeg må tisse på nytt.. Er det normalt? Er i uke 17..
Jeg hadde ui hele svangerskapet uten å merke noe. Det eneste som bekreftet det var urinprøvene jeg leverte...

Hadde ingen svie eller vondter når jeg fikk påvist UVI. Bare den følelsen av å måtte tisse hele tiden selv om jeg nettopp var. Leverte en prøve på legekontoret da jeg bare hadde en følelse på det i kroppen, og den slo ut. Det var rundt uke 20-22 tror jeg.

Lurt å bare levere en prøve, så vet du :)

Hadde ingen svie eller vondter når jeg fikk påvist UVI. Bare den følelsen av å måtte tisse hele tiden selv om jeg nettopp var. Leverte en prøve på legekontoret da jeg bare hadde en følelse på det i kroppen, og den slo ut. Det var rundt uke 20-22 tror jeg.

Lurt å bare levere en prøve, så vet du :)
Sjekket de det uten at du hadde mistanke?

Sjekket de det uten at du hadde mistanke?

i den tiden jeg fikk det påvist var det kontroll annenhver måned, så hadde jeg ventet til neste ordinære kontroll, hadde de nok sett det da. Men jeg leverte mellom ordinære kontrolltimer da jeg følte på meg at jeg burde sjekke det.

Koster jo ingenting for oss å få det sjekka, så like greit å bare stikke innom å ta en prøve :) Får svaret innen noen minutter :)

Ja det går helt fint, men den tissingen du beskriver kan også skyldes graviditeten

Hadde det 1 gang mange år før e ble gravid. Endte med akutt sykehus-opphold, øverst på donorlista og nesten døden. Fikk nyrebekkenbetennelse i begge nyrene så fikk beskjed om at hadde e kommet 4 timer senere hadde e ligget i likposen. Var 2 turer på legevakt uten å bli tatt seriøst og bli undersøkt, så da satte e meg på bussen hjem til foreldrene mine 10 mil unna. Ble retur 5 timer senere i ambulanse.
Så ikke vent hvis du tror du har UVI. Dra til legen og få levert urinprøve.

Har hatt den følelsen av at jeg må tisse hele tiden under svangerskapet uten å ha uvi, så det trenger ikke å være det. Men om du mistenker det, bør du levere en prøve:)

Jeg har nettopp hatt uvi uten NOEN symptomer.. Har ikke merket noe til det, men ble oppdaget på første svangerskapskontroll.
Husk at man ikke skal gå med UVI som gravid, så å forsøke å kurere seg selv med f.eks å drikke mye og vente på at det får over, er veldig dumt når man er gravid.

Sist jeg hadde uvi oppdaget jeg det ved at det begynte å komme blod når jeg tissa. Er jo fort gjort å bare levere ei prøve for å utelukke :)

Ja. Men da må jeg gjerne tisse uten at det kommer noe og så er det litt sånn "rart" i blæra og urinveier uten at jeg klarer helt å beskrive det. Kjennes ut som jeg vil tisse og ikke klarer å holde meg men tisser aldri på meg selv om det kjennes sånn ut og når jeg går på do kommer det kun noen dråper selv om det kjennes ut sin jeg må på do. Får litt "trykketrang" altså trang til å tisse. Og så kjennes ikke musklene normale verken ved å trykke eller holde igjen (det er kanskje det jeg mener med "rart").

Var mye plaget før jeg ble gravid med eldste men ikke etter det. Hadde aldri vondt. Som gravid må man noen ganger oftere på do. Jeg opplevde aldri det.

Back
Topp