Urinveisinfeksjon og snart innsett

K

kvark

Guest
Jeg har fått en urinveisinfeksjon. Tipser hyppig og det svir som en følelse av ståltråd i urinveiene når jeg nærmer meg ferdig. Så antar at det er urinveisinfeksjon.

Problemet er at jeg skal ha innsett av fryst embryo i november. Hva bør jeg gjøre? Spørre legen om antibiotika? Hvilken i så fall? Drikker tranebærjuice og det ser ut til å hjelpe litt på hyppigheten, men svir fortsatt når jeg nærmer meg ferdig.

Vil at forholdene skal være best mulig til rette for embryoet...

Alle kan få urinveisinfeksjon. Bare få legetime/ legevakt . Muligens en urin prøve. Så får man tablett kur. Jeg ble sykmeldt tru jeg. Saken va løst på 3-4dager tru jeg. Så va alt normalt.
Siden den gang har jeg aldri hatt det.

Drikke masse vann, ta gjerne sitron i vannet. Det sure miljøet vil drepe bakteriene.

Ring klinikken og spør? Det er neppe en ukjent problematikk for dem. Da jeg hadde egguttak måtte de stikke gjennom blæra for å komme til den ene eggstokken. Da ga de meg en tre-firedagers kur med antibiotika (Kerflex, tror jeg den het). De satte inn embryo tre dager etter uttak, så det hadde ikke noe å si for innsettet. Enten skriver de ut antibiotika, eller så må du til fastlegen. Noen leger er restriktive med antibiotika. På egguttak nr 2 fikk jeg ikke antibiotika, men beskjed om å si ifra hvis jeg fikk smerter når jeg tissa.

Tips som hjalp for meg da jeg var plaga med tilbakevendende urinveisinfeksjon i tenårene: Unngå å fryse, sitte på kalde steder, etc. Unngå trange bukser og g-streng om du bruker sånt. Bruk gjerne varmepose/varmeflaske og som andre sier her også: Drikk godt med væske. Jeg drakk en del te (nype og bringebær), mye vann og tranebærjuice. Hvis det varer mer enn ei uke uten bedring, kan det være lurt å kontakte lege, iallfall hvis du får feber og sterke smerter. Da kan infeksjonen ha bevegd seg opp mot nyrebekkenet.

Back
Topp