Urinveisinfeksjon hos gutt?

Grete71

Forumet er livet
Hvordan merkes det? Har de bare vondt når de tisser, eller vegrer de seg for å bli vasket der også da? De vil kanskje dèt, fordi de vet jo at det er DER det gjør vondt.... [8|]

Symptomer
En urinveisinfeksjon innebærer at det både er bakterier i urinen og i tillegg symptomer. Symptomene ved en nedre urinveisinfeksjon (blærekatarr) er hyppig vannlating med svie og kanskje stram lukt av urinen. Ved en øvre urinveisinfeksjon (nyrebekkenbetennelse) er det feber og gjerne også magesmerter med oppkast. Det er viktig å være klar over at disse symptomene kun finnes hos de litt større barna. Nyfødte og spedbarn kan mangle feber også ved en øvre urinveisinfeksjon, men virker derimot syke, er slappe og tar maten dårlig.

Mener ikke å kuppe tråden din, men jeg har ei jente som vegrer seg for å bli vaska i tissrompa.. liksom inni.. men må jo det, for hender jo det kommer bæsj dit...... kan det være hun har UVI? eller er dette bare normalt?

kan hende ho synes det er ubehagelig eller at ho er sår[8|]

ORIGINAL: kdjac

ja hun synes tydelig det er ubehagelig, men vet jo ikke om det er vondt.. hun klager ikke for vondt ellers så..... ho er ikke sår...

hvis du er usikker så kan du jo sende inn en urinprøve til legen.....
som regel så lukter det litt stramt når man har urinveis inf

ORIGINAL: Fru.MacDreamy

ja hun synes tydelig det er ubehagelig, men vet jo ikke om det er vondt.. hun klager ikke for vondt ellers så..... ho er ikke sår...

Vetle har også blitt fæl til ikke å ville skifte bleie... Og "søskenbarnet" på 2 år og 3 måneder har også blitt lik. Hun vil heller ikke skifte bleie. Så det kan jo rett og slett bare være noe de "går gjennom".

ja... synes jo det lukter litt stramt.. men nå gjør jo alt det, når jeg er gravid...[8D]

Symptomer
En urinveisinfeksjon innebærer at det både er bakterier i urinen og i tillegg symptomer. Symptomene ved en nedre urinveisinfeksjon (blærekatarr) er hyppig vannlating med svie og kanskje stram lukt av urinen. Ved en øvre urinveisinfeksjon (nyrebekkenbetennelse) er det feber og gjerne også magesmerter med oppkast. Det er viktig å være klar over at disse symptomene kun finnes hos de litt større barna. Nyfødte og spedbarn kan mangle feber også ved en øvre urinveisinfeksjon, men virker derimot syke, er slappe og tar maten dårlig.

Takk takk! Er jo ikke så lett å sjekke hvor ofte han tisser.... Lukt har jeg heller ikke reagert på. Må nok bare handle en slik ting han skal tisse på på apoteket i dag, slik at jeg i hvert fall har det hjemme...

ORIGINAL: Fru.MacDreamy

ja... synes jo det lukter litt stramt.. men nå gjør jo alt det, når jeg er gravid...[8D]

nei ikke greit det da[8D]

Back
Topp