urinveisinfeksjon eller vanlig gravid??

Marikl

Forelsket i forumet
Julibaluba 2017
Hei)) I dag har jeg i hele dag følt at jeg må konstant tisse! Sånn non-stop. Og etter at jeg har tisset, føles det en sånn press mot urinblæren at jeg føler meg konstant tissetrengt...
jeg har hatt urinveisinfeksjon for 1 år siden så jeg husker at det skal svi og gjøre vondt og ofte er det sånn at man tisser litt og litt av gangen.

Men , i dag er det ikke slik, det er kun den konstante følelsen av at urinblæren er stappfull. Så mitt spørsmål er - kan det være babyen som ligger slik og presser ned eller er det for tidlig ?( nesten uke 19) er det noen andre som ikke bare tisser oftere men føler noe press på urinblæren? Takk takk for alle svar :))
 
Jeg har nettopp fått påvist urinveisinfeksjon, symptomene er ikke det samme når man er gravid. Ta med en urinprøve til legen i morgen du bare for å sjekke :) ubehandlet uvi er ikke bra for babyen.
 
Ville nok ha kjørt innom legekontoret med en urinprøve for å sjekke. Urinveisinfeksjon er ikke bra for baby. Vet ikke om det er det, men har og hørt at symptomene er anderledes når man er gravid som hun over sier[emoji106]
 
Ja, eg og tenker at det kan vera UVI likevel. Eg har tidligare vore mykje plaga med UVI, men ikkje mens eg har vore gravid. Vanligvis svir det veldig når eg tissar, og eg har til og med hatt blod i urinen enkelte gangar. I tillegg til at eg føler eit press/trykk i underlivet heile tida, og så tissar eg veldig ofte.

Men eg har også høyrt at symptoma på UVI kan vera annleis når ein er gravid. Og det at du må tissa så ofte og føler press mot urinblæra, er nok til at eg ville ha tatt med ein urinprøve til legen! Det er nemlig ikkje bra å gå rundt med UVI når ein er gravid. Meinar eg har lest at det kan auka risikoen for abort og vera skadelig for fosteret, viss ein går rundt med ubehandla UVI over tid.
 
Ville nok ha kjørt innom legekontoret med en urinprøve for å sjekke. Urinveisinfeksjon er ikke bra for baby. Vet ikke om det er det, men har og hørt at symptomene er anderledes når man er gravid som hun over sier[emoji106]
Jeg har nettopp fått påvist urinveisinfeksjon, symptomene er ikke det samme når man er gravid. Ta med en urinprøve til legen i morgen du bare for å sjekke :) ubehandlet uvi er ikke bra for babyen.

Jøss, takk for svar ! Da dere tok med dere urinprøven til legen sjekket de først kanskje med sånne urinstix på stedet for å se om det var leukocytter Eller blod og annet inne i urinen ? Eller sendte de prøven til dyrkning og dere måtte vente flere dagen på svar ? Takk))
 
Jøss, takk for svar ! Da dere tok med dere urinprøven til legen sjekket de først kanskje med sånne urinstix på stedet for å se om det var leukocytter Eller blod og annet inne i urinen ? Eller sendte de prøven til dyrkning og dere måtte vente flere dagen på svar ? Takk))
Jeg var bare på vanlig kontroll og så slo den ut på leukocytter og nitritt. Sendt til dyrkning og resistentbestemmelse :) tok 2 dager :)
 
Sjekk alltid ned lege om noe endrer seg underveis når det gjelder uvi!!! Jeg har hatt det nesten kronisk og det er stor forskjell på det å ha uvi gravid og ikke-gravid! Jeg skjønte nesten ikke at jeg hadde det når jeg gikk gravid og endte opp med å måtte ta en hestekur, veldig kjekt...
 
Jøss, takk for svar ! Da dere tok med dere urinprøven til legen sjekket de først kanskje med sånne urinstix på stedet for å se om det var leukocytter Eller blod og annet inne i urinen ? Eller sendte de prøven til dyrkning og dere måtte vente flere dagen på svar ? Takk))
Vanligvis når jeg er hos legen og leverer urinprøve får jeg svar ganske fort,samme dag på tlf om det er noe som må sendes inn.Sist leverte jeg før gikk inn til legen og når jeg kom ut igjen sa hu på lab at alt var bra. Så trur det er vanlig å teste der og heller sende inn om de finner avvik. Men spør når du leverer prøven om det tar lang tid å få svar.
 
Sist jeg gikk gravid gikk jeg med uvi uten å vite det. Så lenge at jeg til slutt ble lagt inn på sykehyset med påbegynnende rier som følge av infeksjonen i kroppen. Nyra mi fikk nedsatt funksjon og jeg ble satt på hestekur. Ikke gøy. Har du den minste mistanke så ta turen innom legen med det samme og lever en urinprøve. Heller en gang for mye enn å ende opp som jeg gjorde sist.. eller værre!
 
Sist jeg gikk gravid gikk jeg med uvi uten å vite det. Så lenge at jeg til slutt ble lagt inn på sykehyset med påbegynnende rier som følge av infeksjonen i kroppen. Nyra mi fikk nedsatt funksjon og jeg ble satt på hestekur. Ikke gøy. Har du den minste mistanke så ta turen innom legen med det samme og lever en urinprøve. Heller en gang for mye enn å ende opp som jeg gjorde sist.. eller værre!
Huff , dette hørtes forferdelig ut :(
Men hvordan var det mulig , jeg tenker man er jo hos jordmor og lege og leverer urinprøve 1 gang i måned, hver eneste måned , var det ikke slik for deg den gangen ?
 
Jeg må også konstant tisse og har hatt det sånn siden uke 5. Det var det aller første symptomet på at jeg var gravid.. kjennes ut som urinblæra er "tykk" på en måte. Jeg må presse mye for å gå ut noe også, og det kommer bare småskvetter i slengen, selv om det føles som om jeg er helt sprengt og nesten tisser på meg. Har hatt negative urinprøver hos jordmor hele veien og sist for to dager siden, så jeg er nok bare en av dem som har dette som gravidplage
 
Huff , dette hørtes forferdelig ut :(
Men hvordan var det mulig , jeg tenker man er jo hos jordmor og lege og leverer urinprøve 1 gang i måned, hver eneste måned , var det ikke slik for deg den gangen ?
Jeg husker ikke helt alle detaljene men jeg vet det ble funnet nitritt. Så ble jeg satt på en kur, men som alltid med meg ringer de ca en uke etterpå når dyrkningen er klar og forteller at kuren jeg har fått ikke har noen effekt på den typen jeg har. Den gangen tror jeg ikke de rakk å ringe om det før jeg var lagt inn.

Ble lagt inn i uke 36
 
Hatt det sånn frem til for et par dager siden. Ungen sparka på blæra, og nå har den bytta stilling endelig. Så kan være det..
 
Back
Topp