Urinstixene hos jordmor

TwinsaOgLil'sis

Flørter med forumet
Er det noen som vet hva jordmor sjekker med urinstixen?
Sjekkes det f.eks for UVI?
Jeg har så syyyykt vondt nedentil at jeg knapt klarer å reise meg opp, bøye meg og å gå.
Kommer ofte skikkelige tak mens jeg f.eks sitter også.

De bruker samme urinstix som legen. Sjekker blod, protein, sukker osv. Hvis du hadde UVI så hadde det vært utslag. Når var tok du test? Er ikke sikker på hvor mange dager det tar fra man ikke får utslag til man får symptomer osv.
Smertene dine kan jo komme av modning da!

Var hos jordmor 4. mai og hadde ikke noe utslag da. Hadde smerter da også, men nevnte ikke noe.
Bør jeg si ifra ved neste kontroll? Har time 18. mai.

Ja, kanskje det. Har bare 19 dager igjen til termin, så er vel ikke umulig. Trodde bare ikke det skulle gjøre så vondt. Har nærmest konstant smerter.

Var hos jordmor 4. mai og hadde ikke noe utslag da. Hadde smerter da også, men nevnte ikke noe.
Bør jeg si ifra ved neste kontroll? Har time 18. mai.

Ja, kanskje det. Har bare 19 dager igjen til termin, så er vel ikke umulig. Trodde bare ikke det skulle gjøre så vondt. Har nærmest konstant smerter.
Hvis jeg skulle gjetta så sier jeg modning, men jeg er jo ikke jordmor! Si det på neste kontroll du så slipper du å gå rundt å lure :)

Kan være bekkenløsning også med smerter i symfysen.

Jeg hadde ikke utslag på stix for UVI, men når urin ble sendt til dyrkning fikk jeg beskjed om at jeg hadde kraftig oppvekst, så du kan ha UVI uten utslag på stix!

Back
Topp