Urinretensjon.

Jente81

Andre møte med forumet
Jeg har i løpet av uken hatt tider hvor jeg har hatt vannlatingsproblemer. I helga sa det stopp, og måtte på sykehuset å katetrisere meg. Tømte først blæra for 800 ml urin, og fikk beskjed om å komme tilbake hvis det stoppet igjen. Verken gynekolog eller lege hadde noe godt svar, bare at det var uvanlig. Klarte å tisse fint helt til natta kom, og måtte avgårde på nytt. Da tømte de blæra for 600 ml, dro så hjem. 3 timer etterpå en ny tur på sykehuset, og de la inn kateter. Tømte blæra for 1350 ml urin på en gang. Er 14 uker på vei, og gynekologen tok ultralyd for å sjekke at alt sto bra til. Han sa ingenting om hvordan livmoren lå, men i dag tidlig på visitten mener jeg han sa at livmora var litt bakovervendt, og at det ikke skulle være årsaken til stopp i urineringen. Jeg har nå lest meg fram til at det er nettopp ved bakovervendte livmorer som dette kan skje med, men finner ingen informasjon om forløpet og behandling av dette. Har fått trimrtoprim tabl for å forebygge infeksjon. Har ingen tegn til uvi. Kun spor av blod på stix, og prøven er sendt dyrkning uten at den viste utslag på bakterier. Har født en gang for ni år siden, og har aldri opplevd noe lignende før. Har fått veldig lite infomasjon om hva dette kan være, og sitter nå her med kateteret mitt og venter på at urologen skal ta kontakt i morgen. Noe forslag til hva som kan være feil?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hei på deg :)

Dette har jeg faktisk aldri opplevd i mine år som jordmor, så jeg kan ikke riktig bidra med noe godt svar her.....

Men jeg tenker at det er kjempeviktig at du får god informasjon og videre oppfølging! Når du kommer på spørsmål, så skriv dem opp og få spurt lenge når det er visitt. Vet ikke om du allerede nå har snakket med urolog, men det er jo en spesialist på dette feltet. Håper du får god hjelp videre av han.

Lykke til.

Jordmor Ragna.
 
Back
Topp