Urinprøvene

Helenemor!

Glad i forumet
Lurte på om andre har hatt utslag på urinprøvene sine her?? 16/7 hadde jeg 2+ protein og 27/7 hadde jeg 2+ protein og 2+ leukocitter. Det blir ikke gjort noen ting, jeg har ikke urinveisinfeksjon.. Jeg stusser mest på proteinene. Jeg har mye hevelser i beina, men ingen hodepine og blodtrykket er stabilt og fint..

Er det kanskje vanlig å få proteiner på slutten, uten at man skal gjøre noe mer med det?? blir litt stresset...
 
Lurer jeg også litt på... Jeg har hodepine i tilegg også gjør de ingenting..
 
JEg hadde 2+ på leukocytter og 1+ på proteiner nå sist, blodtrykket var bittelitt høyere enn tidligere (kun overtrykket). Min lege vil dyrke for å sjekke om det skal gjøres noe, men det tar jo over en uke før de får svar, så da kan jeg vel like gjerne ha født. Jeg hadde faktisk hodepine samme dag, men dette ble ikke regnet som vesentlig da jeg også var stiv i nakken :)
 
med nr.1 så hadde jeg proteiner3+ i ødem,145/95 blodtrykk,men ingen svangerskapsforgiftning....nr.2 fikk jeg stadig spm om jeg hadde en infeksjon i kroppen,det eneste jeg visste om var kronisk bihulebetennelse,noe som også gir utslag i urinprøvene...
nå med nr.3 har de ved kun en anledning funnet ketoner heter det visst,tegn på dehydrering...ingen ødemer,høyt blodtrykk,men ellers i fin form.
min erfaring er at når det nærmer seg slutten av et svangerskap så er det enkelte ting man må regne me,spesielt blodtrykket.
 
Hei!

Det høres ikke ut som noe dere bør bekymre dere for :) Det er helt vanlig med proteiner i urinen mot slutten, da nyrene jobber så mye. Det er kun i sammenheng med blodtrykk over 140/90 det kan være farlig, da er det gjerne begynnende svangerskapsforgiftning. Da ser man også på ødemer og hodepine. Har man ikke høyt blodtrykk kommer dette av andre mer naturlige svangerskapsplager. Jeg selv har svangerskapsforgiftning - derav svært mye informasjon om urinprøver som jeg tar to til tre ganger i uka :) Holder det seg dog stabilt rundt 140/90 og 2+ på proteiner er ikke dette nødvendigvis farlig heller, de tar blodprøver som utelukker mer alvorlig svangerskapsforgiftning. Jeg har også alltid utslag på leukocytter, mellom 1+ og 3+, og prøvene mine dyrkes hele tiden. Kun to ganger (i 3 mnd og 8 mnd) har det vært urinveisinfeksjon, ellers ingenting. Har også utslag på ytterligere et stoff jeg ikke husker hva heter, men heller ikke det er farlig. Og jeg følges opp ekstremt mye, er på UL hver uke i tillegg til som sagt 2-3 kontroller i uka. Er nå 37+2, og prøver bare å ta en og en dag av gangen så lenge jeg orker, før de skal sette i gang fødselen pga for mye fostervann. 

Men ikke bekymre dere for urinprøvene hvis det er som dere sier! :)
 
ok :-) da slapper også jeg av her... hadde L +1 forrige gang, men jeg vet ikke hva det står for. men blodtrykket mitt er lavere enn vanlig nå, så da kan det ikke knyttes til svangerskapsforgiftining slik jeg har forstått. Man blir jo litt ekstra bekymret når det nærmer seg slutten.....
 
Ok, det var faktisk beroligende å høre.. Da slår jeg meg litt mer til ro, skal til lege i morgen og jordmor på fredag. Så blir fulgt greit opp nå på slutten! :)
 
Back
Topp