Urinprøven

Såpebobla

Elsker forumet
Skal til jordmor kl 1230 i morgen. Før det skal jeg på skolen.. Kan jeg da ta med meg morgenurin? Blir jo å oppbevare den i sekken.. Føler ikke for å spørre i kantina om de vil ha den i kjøleskapet for meg :-P

Jeg spurte jm om dette sist gang, for da hadde jeg hatt min i kjøleskap.... Hun sa at det var egentlig ikke så veldig nøye, så jeg kunne bare tatt ny urin fra rett før timen også. Men det kan jo hende ulike jordmødre tenker ulikt om det, så vet ikke om din er enig med min...... ;-)

sååååååååååååååååååååå nøye med den morgenurinen er det ikke.
Hold deg så lenge du klarer, ta med glass og tiss oppi før du går til legen.
Evt så kan du stikke en kjapp tur innom til legen før skolen med urinen ?

Takker for tips :) sist glemte jeg helt at jeg sku ha med urinprøve, så jeg hadde jo vært på do før jeg kom, men da var det bare til å presse ut de få dråpene jeg hadde igjen, og da tissa jeg på helsestasjonen. Så da kan jeg jo sikkert gjøre det nå og antar jeg..? Håper det. Tror ikke jeg får gått innom jm med urinprøve før skolen..

Det har ikke vært noe problem å få uringlass hos legen og jordmor, så det får nok du lov til også. :)
Lykke til hos jordmor da! :)

Glemte helt ut at jeg skulle til jm i dag jeg. Så her blir det ikke morgenurin på meg heller.
Men det viktigeste et å få levert en prøve enten den er fra morgen eller ikke ;)

Lykke til hos jm i dag du også da :)

Ofte jeg glemmer timene mine jeg også, og da tisser jeg når jeg er der på legekontoret...

Forrige gang satte jeg min i kjøleskapet i 5-6 timer... Da jeg tok den ut hadde den forandret seg masse..... Blitt tykkere, grumsete og nesten som et egg (sorry for details)... Jeg ble kjemperedd, og tenkte at nå er det noe alvorlig galt med meg... Men prøven "tinte" og ble seg selv igjen, og var helt fin den, sa hun senere på dagen.

Noen som vet hvorfor den ble så annerledes av å stå kaldt?

Jeg og glemte at jeg skulle levere urinprøve av morgen urin i dag (pga. den evt. urinveisinfeksjonen).. Er det mulig :P

Forrige gang satte jeg min i kjøleskapet i 5-6 timer... Da jeg tok den ut hadde den forandret seg masse..... Blitt tykkere, grumsete og nesten som et egg (sorry for details)... Jeg ble kjemperedd, og tenkte at nå er det noe alvorlig galt med meg... Men prøven "tinte" og ble seg selv igjen, og var helt fin den, sa hun senere på dagen.

Noen som vet hvorfor den ble så annerledes av å stå kaldt?
Det er jo mye i urinen (avfallstoffer) som er løst opp ved kroppstemp. Ved å stå kaldt, så kan denne "oppløsningen" forandres. F.eks fett er jo flytende når det er varmt, men blir det kaldt, så størkner det jo...
Så det er mye kjemi ute og går her ;)

Det er jo mye i urinen (avfallstoffer) som er løst opp ved kroppstemp. Ved å stå kaldt, så kan denne "oppløsningen" forandres. F.eks fett er jo flytende når det er varmt, men blir det kaldt, så størkner det jo...
Så det er mye kjemi ute og går her ;)

Aha, logisk... I dag skjedde det ikke :)

Back
Topp