Urinprøveglass

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Hvor får jeg tak i det billigst mulig? Ikke eBay/wish..
Er på kontroll annahver uke så det går endel...

Får du ikke nytt når du leverer fra deg urinprøven? Sjekk farmasiet.no, mulig de har billigere enn fysiske apotek.

Ta med deg hjem og vask det du har? Kok vann og skyll det med. Jeg brukte bare ett glass til alle kontrollene mine.

Får du ikke nytt når du leverer fra deg urinprøven? Sjekk farmasiet.no, mulig de har billigere enn fysiske apotek.
Nei det har jeg aldri opplevd. Skal sjekke fantasiet :)

Ta med deg hjem og vask det du har? Kok vann og skyll det med. Jeg brukte bare ett glass til alle kontrollene mine.
Tenkte å slippe det men mulig jeg bare gjør det.. er bare i uke 19 så det er mange glass igjen :D

Tenkte å slippe det men mulig jeg bare gjør det.. er bare i uke 19 så det er mange glass igjen :D

Ja det blir plutselig endel kroner :eek:

Farmasiet.no og fertil.no har billigere glass. Ellers så kan det være greit å sjekke en bandagist :)

Nei det har jeg aldri opplevd. Skal sjekke fantasiet :)

Så rart. I begge mine svangerskap har jeg fått beskjed om at vi får nye glass gratis når vi leverer inn prøve fordi svangerskapsomsorgen er gratis. Så det hadde jeg spurt om :)

Får nye både hos fastlege og jordmor.

Så rart. I begge mine svangerskap har jeg fått beskjed om at vi får nye glass gratis når vi leverer inn prøve fordi svangerskapsomsorgen er gratis. Så det hadde jeg spurt om :)

Får nye både hos fastlege og jordmor.
3 svangerskap og har aldrig fått urin glass gratis . Kjøpt de på legekontor til 10kr

Min jm er veldig på at vi skal ta med glasset hjem å bruke oppigjen :hilarious: for å spare miljøet.

What :hilarious: aldri opplevd :hilarious:
Eg endte opp med å bare kaste det når eg kom hjem, var så usikker på hvordan hun mente eg skulle vaske det. :woot: men er jo egentlig en bra ting da. Blir jo bare brukt 1 gang, så kasta. Waist of plasitic

Eg endte opp med å bare kaste det når eg kom hjem, var så usikker på hvordan hun mente eg skulle vaske det. :woot: men er jo egentlig en bra ting da. Blir jo bare brukt 1 gang, så kasta. Waist of plasitic

Joda, men altså.. :hilarious: Tenker at er det noe jeg ikke har tenkt å være miljøvennlig på så er det sånne ting. Er en kort periode i livet og akkurat nye og sterile urinprøveglass spanderer jeg på meg :hilarious:

Joda, men altså.. :hilarious: Tenker at er det noe jeg ikke har tenkt å være miljøvennlig på så er det sånne ting. Er en kort periode i livet og akkurat nye og sterile urinprøveglass spanderer jeg på meg :hilarious:

Glassene er jo ikke sterile akkurat :p med mindre du koker de før du bruker dem :)

3 svangerskap og har aldrig fått urin glass gratis . Kjøpt de på legekontor til 10kr

Så rart at det er ulik praksis. Men ti kroner er heldigvis ikke all verden da når en først må betale for det.

Glassene er jo ikke sterile akkurat :p med mindre du koker de før du bruker dem :)

De er i hvertfall sterilt pakket. Jeg foretrekker det hvertfall da, fremfor å tisse i samme kopp flere ganger. Men der kan vi jo være forskjellige så klart.

En gang måtte eg ta med urinprøve av datteren min, og hadde ikkje sånne glass, så det ble et babymat glass. Det var ikkje kokt, men vaska i oppvaskmaskin på 70grader,å det var heilt innafor i følge de på labben :P

Jeg får nye glass hos jordmor, men ikke hos legen. Men billige glass har jeg dessverre ingen tips til:sorry: 20 uker igjen blir til 10 kontroller? Jeg betalte 24 for ett glass på apoteket, så 240 er vel ikke all verden heldigvis :)

Jeg har kjøpt rimelige i stor kvantum på farmasiet.no. Jordmor pleier bare å hive de uten å spørre og det gjør ingenting for min del. Det var verre den gangen jeg hadde brystbetennelse og kom med melkeprøve i ett aventbeger og legen ville hive den. Da sa jeg i fra! :)

Kjøpt på med24. De er små 10 ml men det er mer enn nok for en stix eller hvis de må sende den inn.

Back
Topp