Urinprøveglass

Behappybee

Betatt av forumet
Februarhjertene2017
Sist jeg var hos jordmor skylte hun urinprøveglasset mitt og ga det tilbake til meg. I forrige svangerskap fikk jeg det ikke tilbake. Driver dere gjenbruk på disse glassene og eventuelt hvordan vasker man de da?
 
Huff og æsj! Nei, de kastes. Tror jeg hadde valgt å ta den utgiften i stede for gjenbruk ;)
 
Jeg får ikke igjen mine....synes de har blitt veldig dyre,men det får ikke hjelpe .
 
Jeg tenkte kanskje det var en grunn til at jeg fikk det igjen...


til æsj-kommentaren forstår jeg hva du mener, men det er rart med det når det er eget eller egne barn sitt så er det ikke like ekkelt ☺️

Jeg synes på samme måte at snørr er helt forferdelig, men jeg var ikke lenge mamma før jeg taklet å tørke barnas snørr med bare fingrene. Andre sitt snørr derimot ☺️
 
Min jm også spurte meg i starten om ville ha de tilbake. Men jeg sa nei da syns ikke noe om å vaske de sammen med glass og tallerkener i oppvask maskin. Hørte folk vasket der
 
Jeg får også tilbake fra jordmor, men må nok innrømme at jeg kaster de. Dersom du skal bruke de igjen må de steriliseres, så det er ikke godt nok å bare ha de i oppvaskemaskinen. De må i så fall kokes eller lignende.
 
Jeg syns også dem er dyre, men det hadde aldri falt meg inn å bruke de opp igjen...
 
Last edited:
Urin skal ikke være så skittent. De har sagt at å skylle de noen ganger med zalo så kan de brukes igjen. Jeg har skylt og kjørt gjennom oppvaskmaskin. Lege har alltid kastet men jordmor skyller og gir tilbake
 
Min jm kaster de rett i søpla etter hun har tatt prøven. Jeg hår heller til innkjøp hos Vitusapotek der en får en 2pk med glass til 29kr. Har sett andre apotek selger 1 glass for 20kr o_O
 
Aldri noen gang falt meg inn å bruke oppigjen et urinprøveglass og jeg er sykepleier selv. Skal innrømme at jar har "lånt" med meg noen glass fra jobb, så har ikke betalt for så mange av dem. Men hadde heller betalt de 15-20kr det koster for et glass enn å bruke det oppigjen, selv med egen urin. Har heller ALDRI fått "tilbudet", hverken fra jordmor eller fastlege, å få det tilbake.
 
Til nå har jeg fått nye urinprøveglass (gratis) hos lege og jordmor hver gang jeg er der, det samme fikk jeg i mitt første svangerskap, så jeg trodde det var vanlig. Jeg har sett at de blir kastet i spesialbeholder både på legekontoret og hos jordmor, har aldri fått tilbud om å ta dem med hjem igjen.
 
Her kaste jm de og jeg får nytt glass vær gang
 
Aldri fått tilbake jeg heller. Fikk 5 glass for 80kr på apotek1 sist så har vel ut graviditeten nå :)
 
Får alltid tilbud om å få glasset tilbake. Hun sier jeg kan koke og bruke det på nytt.. Men jeg bruker nytt glass hver gang... ;-)
 
Aldri noen gang falt meg inn å bruke oppigjen et urinprøveglass og jeg er sykepleier selv. Skal innrømme at jar har "lånt" med meg noen glass fra jobb, så har ikke betalt for så mange av dem. Men hadde heller betalt de 15-20kr det koster for et glass enn å bruke det oppigjen, selv med egen urin. Har heller ALDRI fått "tilbudet", hverken fra jordmor eller fastlege, å få det tilbake.
Jeg "lånte" og fra jobben sist jeg var gravid. Jobba på sykehus.. Nå jobber jeg på helsestasjonen og der er det dårlig med urinprøveglass :p Og som sagt, aldri falt meg inn å bruke dem opp igjen heller :p
 
Back
Topp