Urinprøve

Chocolate girl

Elsker forumet
dere som er erfarne i gamet, når man tar med urinprøve til legen, man trenger vel ikke å ha med mye vel? har et fint bittelite glass jeg tenkte jeg skulle bruke når den tid kommer.
Trenger lissom ikke ha med en hel DL eller noe? Har jo ikke levert urinprøve siden ungdomskolen da alle måtte, husker folk hadde med 1/5 brusflasker som var nesten fulle etc..

Trenger bare en liten del, men slipp den første stråla i do, så har du midtstråla i glasse og sluttstråla i do.. Skjønte du det?[:D]

Den første stråla inneholder alt rusket som ligger i urinrøret,å den vil man ikke ha,for da får man feil verdier..kan også være lurt å vaske seg nedentil før du tar prøven slik at alt er rent[;)]

må man egentli ta med urinprøve til legen? tar ikkje de blodprøve da?

Skal alltid ha med urinprøve på svangerskapskontroller.. Det er for å utelukke svangerskapsforgiftning (proteiner i urinen), svangerskapsdiabetes (sukker i urinen), eller urinveisinfeksjon (bakterier i urinen).
Urinen er blod som blir finsilt gjennom nyrene, når denne silen slipper gjennom større molekyl, som egentlig skal være i kroppen, tyder det på at det ikker er som det skal, med eksemplene ovenfor..

Tar bare blodprøver dersom jernverdiene er lave eller forhøya, og selvsagt om det mistenkes andre ting, men blodprøver blir tatt på første kontrollen...

hmm, skal ikke på svangerskapskontroll ennå er bare 5 uker på vei, men skal en tur til legen for noe annet og tenkte at jeg kanskje bare skulle ta med en urinprøve bare for å sjekke ting, er det vits i så tidlig?

jeg var hos legen en ukes tid etter jeg testa positivt bare for å få igang "mølla"[:D]
Hadde da med urinprøve. Du får jo  kjøpt urinprøveglass på apoteket også

Back
Topp