Urinprøve

Frøbel

Glad i forumet
Må man ha med det på første legetime? Fikk ikke beskjed om det men mener å huske at den alltid skulle med.

Det lurer jeg også på. Første time til uka. Hååper vi hører hjertelyd!

Fikk ikke beskjed om det sist jeg heller, men jeg tok det bare med på første svangerskapskontroll siden jeg hadde hørt man skulle det, og det var riktig. Så hadde absolutt tatt med :)

Hos legen kan man vel ta urinprøven der? Husker jeg gjorde det, men tok med til jordmor.

Ta med til alle kontrollene. Skal helst være morgenurin og midtstråle :)

Oki :) da må jeg kjøpe urin glass neste gang jeg er på apoteket:)

Fikk heller ikke beskjed før første time sist, så måtte tisse i en vanlig kopp og levere i luken. Ikke så kult å bære den forran alle på venterommet og bort til luken. Så tar med meg denne gangen selv om eg ikke har fått beskjed

Jeg har bare vært hos lege foreløpig, og da tok jeg med, selv om jeg ikke hadde fått beskjed :)
Vil mene fra forrige svangerskap hadde jeg med hver gang jeg var hos jordmor.

Fikk heller ikke beskjed før første time sist, så måtte tisse i en vanlig kopp og levere i luken. Ikke så kult å bære den forran alle på venterommet og bort til luken. Så tar med meg denne gangen selv om eg ikke har fått beskjed
Nei den ser jeg. På mitt legekontor har vi heldigvis en liten luke i veggen inne på toalettet som man kan sette prøven sin. Veldig greit :)

Synes vi får litt lite informasjon når vi bestiller førstegangskontroll. Særlig for dem det er første gang for. Skal selv på første kontroll til uken, og måtte spørre om jeg skulle ha med noe. Fikk beskjed om å ha med urinprøve. Fortalte at jeg ville være 10+4 under kontrollen, og fikk ingen beskjed om at blodprøver ikke kunne tas før uke 12. Det er for dårlig! Det er jo noe jeg har funnet ut her..

Morgenurin skal med ja. Jeg hadde kontroll 9+6 og tok blodprøve samtidig. Rart at folk får opplyst forskjellig, ganske dårlig i grunn..

Skal levere urin og ta blodprøver idag,9+3. Fikk heller ingen beskjed om at det var for tidlig med blodprøver..

Morgenurin skal med ja. Jeg hadde kontroll 9+6 og tok blodprøve samtidig. Rart at folk får opplyst forskjellig, ganske dårlig i grunn..

Jeg tok blodprøver 10+4.
Jeg spurte legen min om dette, og han sa at det var litt mer omfattende, og at vi bare skulle la dem ta seg av det og ikke tenke over det:p

Jøss.. Da håper jeg at jeg får tatt blodprøver samtidig :-)

Back
Topp