Urinprøve

J87

Gift med forumet
Marslykke 2016
Junilykke2018
God kveld:) Skulle kjøpe sånne engangskrus på apoteket til å ha til urinprøver på svangerskapskontrollene, og har selvsagt glemt det bort :-o I morgen venter kontroll. Hvordan er det med urinprøven, MÅ det være morgenurin, eller kan jeg tisse på en kopp når jeg kommer på legekontoret? Om jeg skal tisse her hjemme, må det være på sterilt glass? Eller kan jeg ta et engangskrus i plast liksom, å tre en pose over? Hehe, sikkert dumme spørsmål, men jeg har ikke peiling :-p

På vanlige kontroller trenger det ikke være morgenurin har jeg fått beskjed om Labratorie gir alltid beskjed om det er det du trenger:-) og plastkopper med pose på eller et kokt syltetøyglass går også:-) men tror det holder at du tisser i en kopp der :-)

På vanlige kontroller trenger det ikke være morgenurin har jeg fått beskjed om Labratorie gir alltid beskjed om det er det du trenger:) og plastkopper med pose på eller et kokt syltetøyglass går også:) men tror det holder at du tisser i en kopp der :)
Takk :-)

Jeg glemte å kjøpe sånn glass sist. Men hadde time tidlig på morgenen og "sparte" meg til jeg kom dit:P gikk bra å tisse i en kopp der :D

Den første gangen jeg leverte urinprøve så måtte det bli en iste flaske.. De sa ingenting om det haha

Jeg hadde ringt å hørt med de om hva de ønsker. Den ene gangen jeg glemte å ta med så fikk jeg bare en plastkopp jeg tisset oppi. :-)

De ønsker helst morgenurin.. Iallefall jordmor i min kommune. ( går ikke til fastlege da jeg er på kontroll på sykehuset 1 g i mnd/ de også ønsker morgenurin) Glemte det for noen kontroller siden og tok da etter frokost og da var det sukker i urinen.. Så da ble det 2 timers glukose belastningstest (fastende) på meg :-/ ikke veldig deilig å drikke det... Sist var den litt forurenset, og fikk da beskjed om å dusje før jeg tok testen.. Er ikke veldig lett å holde seg til man er ferdig i dusjen, synes jeg da :-p Får vel holde at jeg dusjer før jeg legger meg, og vasker meg før prøven tas ? Ble vist veldig intimt dette :-) men kokt syltetøyglass funker perfekt.. Har også brukt de små pizzasaus glassene, de er ikke så store. ;)

De ønsker helst morgenurin.. Iallefall jordmor i min kommune. ( går ikke til fastlege da jeg er på kontroll på sykehuset 1 g i mnd/ de også ønsker morgenurin) Glemte det for noen kontroller siden og tok da etter frokost og da var det sukker i urinen.. Så da ble det 2 timers glukose belastningstest (fastende) på meg :-/ ikke veldig deilig å drikke det... Sist var den litt forurenset, og fikk da beskjed om å dusje før jeg tok testen.. Er ikke veldig lett å holde seg til man er ferdig i dusjen, synes jeg da :p Får vel holde at jeg dusjer før jeg legger meg, og vasker meg før prøven tas ? Ble vist veldig intimt dette :) men kokt syltetøyglass funker perfekt.. Har også brukt de små pizzasaus glassene, de er ikke så store. ;)

Det skal være nok med en liten vask med f.eks vaskeklut :) evt. holde ting litt fra hverandre når du skal skvette i glasset (om du skjønner hva jeg mener, høhø) :p jobber med urinprøver til daglig og ser MYE rart som folk leverer urin i. Så lenge det er 100% rent/sterilt så skal det gå helt fint, men som en liten bønn helt på slutten: vi setter veldig pris på å få urinen i uringlass, mindre risiko for å søle da :p men å levere en skvett i ett syltetøyglass en gang i blant funker helt fint :)

Back
Topp